کد خبر: 530316
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۲۲:۰۲:۳۷
| |

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد:

ضرورت تشکیل شبکه تبلیغ برای معرفی قهرمانان گیلانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: باید از ظرفیت هنرمندان و ایجاد شبکه تبلیغ برای روایت زندگی شهدا و علما به ویژه شهید «سلیمانی» استفاده شود.

ضرورت تشکیل شبکه تبلیغ برای معرفی قهرمانان گیلانی
کد خبر: 530316
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۲۲:۰۲:۳۷

سعید مهدوی عصر دوشنبه در جلسه راویان مکتب حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ذکر اولیای الهی جز شعائر الهی است، اظهار کرد: تربیت راوی جز سیره ائمه اطهار و هنر روایتگری توسط معصومان برای زنده نگه داشتن قیام کربلا، تأیید شده است.

به گزارش مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنر در روایت مهم و تأثیرگذار است تصریح کرد: تربیت راوی از تأکیدات رهبری است و در روایتگری، باید از قهرمان پروری بی جا پرهیز گردد تا جوانان بتوانند از بزرگانی مانند سردار سلیمانی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه گیلان برای حاج قاسم بسیار عزیز بود افزود: نبل الزهرا توسط گیلانی‌ها فتح شد و از این رو مردم این دیار برای سردار سلیمانی جایگاه و اهمیت ویژه ای دارند

مهدوی با تاکید بر مهارت افزایی به روز راویان بیان کرد: حضور یک روانشناس کنار راویان جهت معرفی روش‌های ارتباط گیری با جوانان ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه برای مهارت افزایی راویان گفت: هر چقدر به منابع روایی بیشتری دست یابید بهتر است به ویژه زندگینامه شهدا و علمای گیلان در این راستا اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه علم روایتگری و ذکر اولیای الهی از اذکار نورانی است ادامه داد: اولیای الهی زیادی در گلزار شهدای رشت هستند که در معرفی آنها کوتاهی شده است و باید با تشکیل شبکه تبلیغ نواقص این عرصه جبران شود.

مهدوی با تاکید بر حضور راویان در مدارس، دانشگاه‌ها و هیئت‌ها برای معرفی بزرگان استان گیلان عنوان کرد: از هنرمندان و افراد توانمند در این عرصه جهت روایت قهرمانی‌های بزرگان این خطه استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها