کد خبر: 529965
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۰:۳۳
| |

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت:

در دولت قبل واکسن وسیله ای برای کارهای سیاسی شده بود

وزیر بهداشت گفت: در دولت قبل واکسن وسیله ای برای کارهای سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی از مسائل مانند FATF و برجام را قبول کنند.

در دولت قبل واکسن وسیله ای برای کارهای سیاسی شده بود
کد خبر: 529965
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۰:۳۳

وزیر بهداشت گفت: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در ۴ ماه به نمایش گذاشتند و در این مدت ۱۲۰ میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

به گزارش انتخاب، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در آیین آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا گفت: این واکسن بسیار کم عارضه است و با اثر بخشی مطلوب، امکان تزریق در بین کودکان و نوجوانان را دارد.

به گفته عین اللهی، سپاه در طرح شهید سلیمانی کمک بزرگی به کشور کرده و اقدامات درخشانی در دوران کرونایی انجام داده است و نقشه دشمنان این مرز و بوم را که سعی در تخریب چهره ارکان نظام داشتند، به خوبی خنثی کرده است. آمار ۵۰ هزار مبتلا و فوت ۷۰۰ نفر در روز با انجام واکسیناسیون بسیار کاهش پیدا کرده است.

عین اللهی گفت: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در ۴ ماه به نمایش گذاشتند. در این مدت ۱۲۰ میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

وزیر بهداشت گفت: بیماری کرونا سبب شده تا چهره واقعی کشور‌ها و مدعیان برتر را نشان داد. همین کشور‌ها با وجود همه قدرت‌های مالی در این بحران درمانده شده بودند، اما در همین بازه زمانی قدرت واقعی ایران با وجود تحریم و فشار‌های مالی نشان داده شد.

وزیر بهداشت گفت: در دولت قبل واکسن وسیله ای برای کارهای سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی از مسائل مانند FATF و برجام را قبول کنند، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید در حالی که زمانی می‌گفتند امارات همه مردم خود را واکسینه کرده، اما ما کاری نکرده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: دارو از اواخر سال ۹۷ گران شد و در آن زمان در حدود ۲۵۰۰ قلم دچار افزایش قیمت شده بود. اما اکنون ریاست جمهوری، ارز کافی برای تامین دارو در اختیار ما قرار داده است.

او با تاکید براینکه مردم اصلا نگران کمبود دارو نباشند، گفت: ما سعی کردیم کیفیت تولیدات داخل را ارتقا بخشیم. تمام دارو‌های مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم؛ به برخی از پزشکان توصیه می‌کنم که از تشویق مردم به استفاده از برند‌های خارجی پرهیز کنند.

عین اللهی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده است. معتقدم واکسن‌های داخلی اثر بخشی بیشتری دارند. ما پیگیر کسب تاییدیه واکسن‌های داخل از سازمان جهانی بهداشت هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها