کد خبر: 515923
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۱:۵۹:۵۵
| |

وزیر بهداشت:

امیدوارم تا هفته آینده به شصت میلیون دز تزریق واکسن برسیم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به 53 میلیون دُز واکسسناسیون انجام شده است، عنوان کرد: امیدواریم که تا یک هفته آینده به شصت میلیون دز برسیم و اگر به این میزان برسیم بسیار مناسب است.

امیدوارم تا هفته آینده به شصت میلیون دز تزریق واکسن برسیم
کد خبر: 515923
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۱:۵۹:۵۵

اعتمادآنلاین| بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روزگذشته از بخش های مختلف کرونایی بیمارستان افضلی پور بازدید و با بیماران کرونایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دیده بان ایران، عین اللهی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا رو شاکرم به شهر حاج قاسم آمدم و از روح مقدس ایشان می خواهم که به ما کمک کنند و به ویژه به مردم کرمان در خصوص وضعیت کرونا در کرمان گفت: وضعیت شهر کرمان خیلی خوب است و مرکز واکسیناسیون را که دیدیم، عمدتا شاهد نیروهای داوطلب بودیم که از ابتدای واکسیناسیون بدون وقفه کار می کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که در مسئله واکسیناسیون مردم خیلی کمک کردند و حرکت مردمی باعث واکسیناسیون حجم بالایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به 53 میلیون دُز واکسسناسیون انجام شده است، عنوان کرد: امیدواریم که تا یک هفته آینده به شصت میلیون دز برسیم و اگر به این میزان برسیم بسیار مناسب است.

این مقام مسئول افزود: مردم علاوه بر واکسیناسیون باید از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فکر نکنند حالا که واکسن زده اند همه چیز تمام شده است؛ در کشورهایی که واکسیناسیون را کامل انجام شده اما باز شاهد هستیم که درگیر کرونا هستند؛ بنابراین باید رعایت کامل پروتکل های انجام شود.

عین اللهی با بیان اینکه با انجام قرنطینه هوشمند بسیاری از کارها را انجام و محدودیت ها برداشته می شود در خصوص جزییات قرنطینه هوشمند اظهار کرد: مردم در جاهایی که ناچار به تردد هستند در قطار، هتل، هواپیما، اتوبوس و غیره از کارت واکسن می توانند استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان افضلی پور از نظر درمانی یکی از ممتازترین مراکز درمانی کشور است و کادر درمانی این بیمارستان بدون وقفه بیش از یک سال و نیم کار می کنند و خود و خانواده های آنان نیز کرونا گرفته اند و بسیار زحمت می کشند و ما از کادر درمان تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان آمار بهبودی قابل قبولی دارد، بیان کرد: از نظر تأمین میزان اکسیژن استاندار زحمت کشیده است؛ چرا که اکسیژن برای بیماران کرونایی بسیار مهم است.

این مقام مسئول در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار راه آرمان در خصوص واکسن فایزر خاطر نشان کرد: هیچ واکسن فایزر وارد نشده است و به کمیته علمی هم دستور داده شده است که بررسی کنند و با بررسی انجام شده زنان باردار می توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند و هیچ نوع واکسن فایزری وارد نمی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها