محدودیت‌ هوشمند کرونایی حمل و نقل در البرز اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز اعلام کرد که با توجه شیوع اومیکرون در کشور و البرز، محدودیت هوشمند کرونایی در بخش حمل و نقل و مسافر این استان به زودی آغاز می‌شود.

محدودیت‌ هوشمند کرونایی حمل و نقل در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 529887
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۷:۵۱:۴۶

دکتر مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز گفت: افزون بر محدودیت های هوشمندی که تاکنون در استان البرز اجرا شده ، محدودیت های جدید برای رانندگان و مسافران حمل و نقل عمومی استان پیش بینی شده است .

به گزارش ایرنا، وی  اظهار داشت : ارائه کارت واکسیناسیون یا تست پی.سی.آر منفی  برای رانندگان و مسافران بخش حمل ونقل عمومی استان الزامی می شود ضمن آنکه خودروهای شخصی مسافرکش نیز شامل

خواهد شد.

بابایی اظهارداشت: استان البرز اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت پایدار قرار دارد اما نباید وضعیت به گونه ای شود که کرونا دوباره در استان موج بهراه بیاندازد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان واکسیناسیون در البرز افزود: ۹۰ درصد افراد واجد شرایط استان دز اول ، حدود ۸۰ درصد دز دوم و ۱۳ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بابایی بیان داشت: هر فردی که علائم از سرماخوردگی داشته باش نباید در محل کار و تحصیل حضور پیدا کند؛ کارمندان دولت اعم از کارکنان آموزش و پرورش و امثال آن می بایست واکسن زده باشند و یا اگر واکسن تزریق نکرده اند هر ۲ هفته یکبارتست  پی سی آر منفی خود را ارائه دهند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با تاکید بر اینکه ساکنان استان می بایست دز سوم واکسن کرونا را برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ را تزریق کنند، اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می بایست هم رعایت و هم نظارت شود.

استان البرز دارای حدود یک هزار دستگاه اتوبوس درون شهری، نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه تاکسی و حدود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برون شهری است.

همچنین قطارشهری تهران - کرج روزانه حدود یک میلیون مسافر جابه جا می کند.

۸۰ هزارو ۴۲۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ ازابتدای شیوع کرونا تا کنون در بیمارستان‌های البرز بستری شده‌اند.

اکنون ۱۶۴ بیمار بدحال کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان البرز بستری هستند.

کووید ۱۹ تاکنون سبب مرک نزدیک به ۶ هزار و۵۰۰ نفر در البرز شده است.

تمام هفت شهرستان تابعه استان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها