کد خبر: 526027
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج):

مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از 10 الی 18 برابر بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: مطالعات زیادی در خارج و داخل کشور انجام شده است که نشان می دهد میزان ابتلا، بستری و میزان مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از 10 الی 18 برابر بیشتر است.

مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از 10 الی 18 برابر بیشتر است
کد خبر: 526027
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) اظهار داشت: مطالعات زیادی در خارج و داخل کشور انجام شده است که نشان می دهد میزان ابتلا، بستری و میزان مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از 10 الی 18 برابر بیشتر است این مطالعات انکار ناپذیر و دقیق است. تا وقتی که زنجیره انتقال شکسته شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است و نمی‌توان گفت که واکسن به تنهایی موثر است.

به گزارش فارس، وی گفت: ممکن است برخی فکر کنند که عوارض واکسن بیشتر از سود آن است! این موضوع به نظر من صحیح نیست و واکسنهای پروتیینی نیز کم عارضه‌ترین نوع واکسنها هستند. همچنین واکسنهایی که ویروس ضعیف شده هستند هم عارضه چندانی نداشتند. آمریکایی‌ها هنوز نتوانستند به واکسیناسیون بالای 50 درصد برسد و به نظرم مردم آنجا به واکسنهای mRNA اعتقادی ندارند و نگران تزریق واکسن هستند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: در طول زندگی ما داروهای زیادی مصرف می‌کنیم و باید همه چیز بر اساس شواهد باشد و شواهد نشان می‌دهد که واکسنهای کرونا امن هستند و هیچگونه جای نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد. مردم نباید به این کلاسهای افراد ضد واکسن مراجعه کنند ما افرادی را دیدیم که واکسن دریافت نکردند به بیماری مبتلا شدند و جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: بخش زیادی از کاهش مرگ و میر و ابتلا را مدیون واکسیناسیون هستیم. کشور از الان باید برای تزریق در یادآور برنامه ریزی کند و اگر فردی چند ماه پس از تزریق واکسن واکسنی دریافت نکرد ممکن است به بیماری مبتلا شود و با بی توجهی به دز یادآور ممکن است باعث شعله ور شدن مجدد کرونا در کشور شود لذا باید توجه کنیم که مردم به موقع دز یادآور را دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها