کد خبر: 529828
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۸:۳۲
| |

محمد وحیدی،نماینده مجلس:

کاهش ۶ درصدی اعتبارات عمران شهری در بودجه ۱۴۰۱

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس از کاهش ۶ درصدی اعتبارات عمران شهری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این کاهش اعتبار نگرانی‌های را به دنبال داشته ولی نباید اجازه داد که خدمات شهری کاهش یابد.

کاهش ۶ درصدی اعتبارات عمران شهری در بودجه ۱۴۰۱
کد خبر: 529828
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۸:۳۲

محمد وحیدی با یادآوری به برگزاری  نشست هم اندیشی فراکسیون مدیریت شهری مجلس و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به منظور بررسی بودجه شهرداری ها در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: وضعیت اعتبارات تخصیص یافته به مراکز استان ها در لایحه بودجه 1401 نگرانی هایی به دنبال دارد، در این لایحه 6 درصد از اعتبارات عمران شهری کاهش یافته و اختیارات از حوزه شوراها به سمت دولت متمرکز شده است به گونه‌ای که ممکن است به کاهش خدمت شهری منتهی شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما پیشنهاداتی در حوزه حمل و نقل عمومی در مراکز استان ها ارائه دادیم و باید تدابیر ویژه ای در حوزه صنعت ساختمان و بدهی شهرداری‌ها اتخاذ تا یک درآمد پایدار ایجاد شود، چراکه هم اکنون با بودجه موجود نمی‌توان در حوزه کارهای زیربنایی اقدامات اساسی را انجام داد.

وحیدی لزوم افزایش تراکم در شهرهای دارای ظرفیت برای کاهش مهاجرت را از اولویت های ویژه مورد تقاضا از دولت و وزارت راه و شهرسازی برشمرد و اضافه کرد: این موضوع به توازن تراکم جمعیت در کشور کمک می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اضافه کرد: مسئله حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی که شهرهای کشور به آن مبتلا هستند از دیگر محورهای مباحث مطرح شده در این نشست بود که باید برای ساماندهی این موضوع نیز در بودجه 1401 تدابیر ویژه داشت.

وی، توجه به اجرای مصوبه تعیین تکلیف نیرو های شهرداری ها و طبقه بندی مشاغل آنان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این حوزه دانست و گفت: انتظار داریم این موضوع نیز با پیگیری به نتیجه برسد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: در این جلسه نمایندگان به ارتباط شوراها و شهرداران با نمایندگان مجلس تاکید کردند و مقرر شد برای حمل و نقل عمومی شهر های بزرگ و طرح های نیمه تمام، لزوم تهیه قیر و در جهت رفع مشکلات شهرها پیشنهادات ممکن در قانون بودجه سال آینده ارائه شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها