کد خبر: 529065
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۹:۲۴:۲۹
| |

مهدی چمران،رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

ادامه رایزنی‌ها برای اصلاح سهم شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ادامه رایزنی‌های مدیریت شهری با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح سهم شهرداری‌ها از بودجه سال آینده کشور خبر داد.

ادامه رایزنی‌ها برای اصلاح سهم شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور
کد خبر: 529065
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۹:۲۴:۲۹

مهدی چمران پیش از آغاز سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح نتایج رایزنی‌ها برای اصلاح لایحه بودجه سال آینده کشور و سهم شهرداری‌ها در این بودجه گفت: در حال حاضر بر روی خروجی مذاکرات در این حوزه امیدواریم تا به نتایج مثبت برسیم. نشست مفصل و دقیقی با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم هرچند که پیش‌تر نیز مسائل خود را کتبا به رئیس مجلس داده بودیم. از سوی دیگر با تعدادی از نمایندگان مجلس بحث و نشست‌هایی داشتیم و در خود مجموعه شهرداری نیز با نمایندگان نشست‌های مختلفی برگزار و پیشنهادات خوبی برای اصلاح موارد مدنظر ما داده شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر موارد باید از طریق کمیسیون‌ها پیگیری شود که در همین راستا امشب با فراکسیون شهری مجلس جلسه‌ای خواهیم داشت و هفته آینده نیز با دو کمیسیون مرتبط جلسه‌ خواهیم داشت. کمیسیون تلفیق نیز تشکیل خواهد شد که با آنها جلساتی خواهیم داشت تا بتوانیم برای شهرداری‌ها کار مثبت خوبی انجام دهیم تا حداقل در حوزه بودجه از سال گذشته به عقب‌تر باز نگردیم.

چمران ادامه داد: البته برخی موارد مدنظر ما جزو احکام هستند و نیاز به بودجه ندارد. به شکلی که مسئولیتی از شهرداری گرفته شده و به وزارت کشور داده شده است. این موارد راحت‌تر قابل اصلاح است؛ اما کمک‌هایی که برای مترو نیاز است می‌تواند از طریق مجلس شورای اسلامی دنبال شود تا به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری تهران برای بخش حمل و نقل عمومی اظهار کرد: البته این میزان بستگی به تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده برای شهرداری تهران دارد هرچقدر که شهرداری تهران بتواند فراتر از ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده برای سال جاری و البته تا پایان سال کسب درآمد داشته باشد در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. البته برای هزینه‌کرد این موضوع نیز باید برنامه به شورا ارائه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها