بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:

۴ میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند/ مهاجران افغانستانی حق بزرگی به گردن ما دارند

دبیر اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در دوران بازسازی کشور بخش زیادی از کار بر دوش مهاجران بود بعد از جنگ تحمیلی 1.2 تریلیون دلار به کشور خسارت وارد شد که بازسازی آن کار بزرگی بود که بدون کمک مهاجران افغان شدنی نبود.

۴ میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند/ مهاجران افغانستانی حق بزرگی به گردن ما دارند
کد خبر: 527456
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۵:۲۱

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در نشست امروز اتاق بازرگانی تهران با عنوان بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری مهاجران در توسعه روابط با همسایگان اظهار کرد: موضوع مهاجرت را از دو وجه انسانی اجتماعی و اقتصادی می‌توان بررسی کرد. خوشبختانه و یا متاسفانه ما در یک گسل جغرافیایی سیاسی پرخطر هستیم. دو قرن است که این منطقه مرتبا در حال لرزش و تکان است طبیعتا در این شرایط اگر کشوری در منطقه دارای ثبات نسبی باشد مهاجرت به این کشور افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: به طور رسمی چهار میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند با اینکه ایران یک درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اما دو درصد از مهاجران دنیا در ایران هستند. نزدیکی فرهنگی هم کمک کرده تا هضم فرهنگی – اجتماعی مهاجران در کشور کار آسان‌تری شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در دوران بازسازی کشور بخش زیادی از کار بر دوش مهاجران بود بعد از جنگ تحمیلی 1.2 تریلیون دلار به کشور خسارت وارد شد که بازسازی آن کار بزرگی بود که بدون کمک مهاجران افغان شدنی نبود. بنابراین مهاجران افغانستانی حق بزرگی در گردن ما دارند.

وی اضافه کرد: با هر 10درصد افزایش مهاجران در جهان یک و نیم درصد تجارت جهانی رشد پیدا می‌کند عراق و افغانستان امروز از بزرگترین مقاصد صادراتی ایران هستند که حتی اگر ما برنامه خاصی را پیش نبریم خودشان کالاهای ایرانی را به این کشورها می‌برند. بنابراین مهاجرت برای ایران یک فرصت است.

عشقی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تهران که دارای سه مولفه قدرت، قوام و قدمت است وظیفه تسهیل روانگرایی این اندیشه در جامعه را دارد تا برخورد طبقاتی و نژادی در جامعه و همچنین در سطح حاکمیت با مهاجران وجود نداشته باشد. امیدواریم روزی ملت‌ها در کنار هم در خاورمیانه در صلح زندگی کرده و اگر مهاجرتی صورت می‌گیرد از سر اجبار نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها