کد خبر: 526955
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۹:۵۲
| |

مسعود مردانی،عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

کاهش تلفات کرونا در کشور نتیجه پوشش خوب واکسیناسیون است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، کاهش تلفات روزانه کرونا را نتیجه پوشش خوب واکسیناسیون در کشور و رویکرد واکسیناسیون حداکثری دانست.

کاهش تلفات کرونا در کشور نتیجه پوشش خوب واکسیناسیون است
کد خبر: 526955
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۹:۵۲

اعتمادآنلاین| مسعود مردانی درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون 58 میلیون و 778 هزار و 763 نفر دُز اول، 49 میلیون و 560 هزار و 783 نفر نیز دُز دوم و دو میلیون و 745 هزار و 192 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و این واکسیناسیون ستودنی است.

به گزارش ایرنا،وی اظهار داشت: به دلیل پوشش وسیع واکسینه شدن افراد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکنون بسیاری از بخش های کرونایی بیمارستانهای کشور بیمار ندارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دانشمندان دنیا به این اتفاق نظر رسیده اند که پوشش بالای واکسیناسیون موارد مرگ و میر کرونا را کاهش می دهد و البته تا وقتی که 80 تا 85 درصد جمعیت جان در برابر این بیماری واکسینه نشوند، کرونا همچنان وجود دارد.

به گفته مردانی، برخی افراد با تزریق دز اول دچار عوارضی مانند تب و لرز و غیره شدند و تزریق دز دوم را انجام ندادند، در حالیکه آنتی بادی ایجاد شده با دریافت دز اول سریع از بین می رود. از آنها درخواست می شود نسبت به تزریق دز دوم اقدام کنند.

وی افزود: نوع واکسنی که تزریق می شود، مهم نیست. برخی از افراد به دنبال نوع برندی از واکسن هستند در حالیکه هر نوع واکسنی که در دسترس است باید دریافت کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: افرادی که از دریافت واکسن به واسطه برخی شایعات خودداری می کنند سخت در اشتباه هستند زیرا واکسن بهترین راه مقابله با کرونا و اومیکرون بوده و این ویروس نیز همانند کرونا است و اگر مردم واکسن های خود را به موقع زده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند هیچ جای نگرانی نیست.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تلفات روزانه کرونا روز گذشته(دوشنبه) 42 نفر اعلام شد و پس از گذشت 566 روز، به این رقم رسید.

بدون شک کاهش تلفات روزانه کرونا را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از 22 بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا 13 مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط 14 میلیون و 24 هزار و 35 دز تزریق انجام شده بود اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا 16 آذر ماه شمار واکسن های تزریق شده 94 میلیون و 391 هزار و 96 دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه 19 آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های 85 و 86 واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی 84 محموله تعداد 148 میلیون و 784 هزار و 308 دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از 150 میلیون دز گذشت و به 150 میلیون و 2 هزار و 708 دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند 98 در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در 28 مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و 120 هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها