ابتکار: رویکردهای دولت در حوزه زنان روی کاغذ نماند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با ابراز خرسندی از توسعه همکاری میان ایران و اندونزی در حوزه زنان گفت: این توسعه همکاری امکان بهره برداری از تجربیات یکدیگر را فراهم کرده که نشان می‌دهد رویکردهای دولت در حوزه زنان صرفا روی کاغذ باقی نمانده است.

ابتکار: رویکردهای دولت در حوزه زنان روی کاغذ نماند
کد خبر: 507579
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست مشترک ایران و اندونزی با موضوع اقدامات و نوآوری ها در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با حضور وزیر زن و معاونین وزارت زنان اندونزی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: ایران و اندونزی روابط طولانی همکاری متقابل را در کارنامه خود دارند و در سلسله نشست های خوبی که برگزار شده، دو کشور در زمینه اقتصادی، دیپلماتیک فرهنگی، مبادلات همکاری های ارزشمندی داشته اند.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: این توسعه همکاری باعث شکوفایی بیشتر و دوستی بین دو ملت در زمینه زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار شده و امکان بهره برداری از تجربیات یکدیگر را فراهم کرده است که نشان می دهد دستورالعمل ها صرفا روی کاغذ نمانده است.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری اینکه در زمینه توانمندسازی زنان با استفاده از کار خانگی، تبادل تجربیات خوبی با طرف اندونزیایی داشتیم و راهکارهای خوبی از یکدیگر آموختیم، خاطرنشان کرد: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان بسیار برجسته بوده است از جمله در برگزاری این نشست و هم از نظر امکاناتی که در فضای مجازی برای افزایش بازاریابی شبکه ای، مبادلات تجاری و توان افزایی اقتصادی، همچنین موضوع حمایت از زنان و کودکان در اینترنت بسیار مهم است و ضرورت دارد که آموزش های لازم به خانواده ها و کودکان ارائه شود؛ این آموزش ها در سطح مدارس و جامعه باید توسعه پیدا کند.

ابتکار در یادآوری اقدامات معاونت امور زنان، به همکاری معاونت با وزارت کشور و هفت شهردار در زمینه ایجاد شهر دوست دار کودک اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد شهر دوستدار خانواده و کودک، هم حفظ حقوق کودکان و مادران و خانواده و هم حفظ ایمنی و تسهیل در نوع ارتباطات برای کودکان و سالم سازی فضا برای آنان است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد الگوهای موفق در توان افزایی زنان سرپرست خانوار موضوع نشست امروز است، تصریح کرد: براساس بند ت ماده 80 برنامه ششم، ستادی برای زنان سرپرست خانوار با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل شد؛ هدف از آن ارایه برنامه هایی در جهت توان افزایی زنان سرپرست خانوار از لحاظ حقوقی، مسکن و نیازهای اولیه است که خوشبختانه تاکنون حدود چهار و نیم میلیون ورودی اطلاعات در این پورتال جمع آوری شده تا بتوانیم با داشتن اطلاعات دقیق در مورد زنان سرپرست خانوار تصمیم گیری درستی در سطوح ملی و محلی بگیریم.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و معاونت زنان ریاست جمهوری در سراسر کشور، شناسایی زنان انجام شد و بعد به تعامل با آنها و توجه به مهارت های کسب و کار و مهارت های لازم برای مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفت. همچنین با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برای اولین بار استانداردهای مشاغل خانگی را هم تصویب کردیم که اتفاق بزرگی بود.

وی افزود: امروز آیین نامه اجرایی استاندارد مشاغل خانگی زنان ابلاغ شد که به زنان در تولیدات خانگی کمک می کند و تلاش می کنیم ضمن برند سازی این تولیدات، زمینه داشتن برند بین المللی را فراهم کنیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی برای این زنان مفیدتر است زیرا باید از سالمندان و کودکان مراقبت کنند، افزود: برنامه های تخصصی توان افزایی سازمان های مردم نهاد در زمینه الگوهای موفق مشاغل خانگی و بازاریابی مجازی را با همکاری پلتفرم های مختلف اجرا کردیم و هدف نهایی این است که گروه های مختلف زنان سرپرست خانوار بتوانند آموزش بگیرند و وارد عرصه بازارهای مجازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت مسکن مصوبه ای در حوزه زنان و خانواده داشتیم که کمک می کند در دهک های اول تا سوم زنان سرپرست خانوار صاحب خانه شوند، این بسته یقینا می تواند در بهبود شرایط کمک کند.

ابتکار با یادآوری اینکه کشور ما به خاطر تحریم های فلج کننده اقتصادی تجربه بسیار دشواری را پشت سرگذارنده است، اظهار داشت: خوشبختانه الگوهای موفق در حوزه زنان در زمان این جنگ تمام عیار اقتصادی و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی انجام شد و زنان ما در این جنگ اقتصادی تلاش کردند و به اقتصاد ملی کمک کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها