کد خبر: 506050
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۴:۰۹:۰۵
| |

فداحسین مالکی:

نمکی انتظار دارد که مردم به او جایزه دهند در حالی که باید از مردم عذرخواهی کند/ نیکزاد: وزیر حق ندارد خارج از نزاکت صحبت کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده زاهدان درباره استفاده وزیر بهداشت از واژه‌های نامناسب در سیستان و بلوچستان گفت: وزیر حق ندارد خارج از نزاکت صحبت کند.

نمکی انتظار دارد که مردم به او جایزه دهند در حالی که باید از مردم عذرخواهی کند/ نیکزاد: وزیر حق ندارد خارج از نزاکت صحبت کند
کد خبر: 506050
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۴:۰۹:۰۵

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با استناد به ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: از هیئت رئیسه دلخورم، بر اساس ماده مذکور شأن، جایگاه و اقتدار نمایندگان باید حفظ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از فراز و فرود‌های ایجاد شده در مسائل زاهدان، آقای رئیس جمهور تمام قد از وزیر هتاک خود دفاع کرد، اما مجلس سکوت کرد.

وی با بیان اینکه مردم خود شاهد مباحث میان بنده و آقای نمکی در زاهدان بودند، افزود: از مردم ایران که با مردم مظلوم و نجیب سیستان و بلوچستان همصدا شده‌اند، سپاسگزارم.

مالکی با طرح این پرسش که مگر من به آقای نمکی چه مطلبی گفتم که ایشان با بیان سخنان نامناسب احساسات میلیون‌ها ایرانی را جریحه‌دار کرد، ادامه داد: با وزیر بهداشت و درمان مطرح کردم که شما در ارومیه بیان کردید که امروز سیستان و بلوچستان تنها یک نفر فوت کرده و زاهدان 450 تخت خالی دارد، از سوی دیگر شما مطرح کردید که در حال سیاه‌نمایی درباره وضعیت سیستان و بلوچستان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به جای اینکه آقای نمکی پاسخ مناسبی درباره موضوعات مطرح شده ارائه دهد و از مردم سیستان عذرخواهی کند، از واژه‌های نامناسبی در برابر بنده استفاده کرد.

مالکی تصریح کرد: پس از بررسی هیئت وزارت کشور از شرایط استان سیستان و بلوچستان تمامی موضوعات مطرح شده از سوی آقای نمکی رد شد و آنچه واقعیت بود اعلام شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز بالاترین آمار فوتی کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، گفت: در حال حاضر از هر 100 نفر، 10 نفر فوت می‌شوند که این آمار رسمی است و من به این آمار نیز معترضم چرا که پراکندگی استان سیستان و بلوچستان بسیار است.

ملکی تصریح کرد: آقای نمکی انتظار دارد که مردم به او جایزه دهند در حالی که باید شهامت داشته و از مردم عذرخواهی کند. سیستان و بلوچستان 26 شهرستان دارد که از این میان 14 شهرستان فاقد بیمارستان است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: موضوعات مطرح شده را قبول داریم، وزیر حق ندارد خارج از نزاکت صحبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها