کد خبر: 491611
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۱:۴۷
| |

محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس:

لایحه رتبه‌بندی معلمان، مطالبه دیرینه فرهنگیان است

یک نماینده مجلس گفت: اراده جدی مجلس برای حمایت از جامعه فرهنگیان در رأی آنها به این لایحه آشکار می‌رود، ضمن اینکه تصویب این قانون به مطالبه دیرینه فرهنگیان کشور پاسخ می‌دهد. 

لایحه رتبه‌بندی معلمان، مطالبه دیرینه فرهنگیان است
کد خبر: 491611
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۱:۴۷

اعتمادآنلاین| محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 خرداد) مجلس و در جریان بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: مسئله‌ای فوری تر و مهمتر از وضعیت معلمان وجود ندارد و باید نظام تعلیم و تربیت کشور مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش فارس، وی افزود: ما باید خوشحال باشیم از اینکه در اواخر فعالیت این دولت، لایحه‌ای به مجلس در ارتباط با رتبه بندی معلمان تقدیم شده است؛ الان با یک لایحه مواجه هستیم البته این لایحه نواقصی دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: پیشنهاداتی را برای اصلاح این لایحه ارائه دادیم، ضمن اینکه از هیات رئیسه می‌خواهیم که مجدد آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازنگرداند و در صحن به رفع ایرادات رسیدگی شده و نهایی شود.

فرهنگی افزود: ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر موارد بسیاری را به این لایحه بیفزاییم، قطعاً شورای نگهبان براساس اصل 75 قانون اساسی، آن را به مجلس باز می گرداند، بنابراین نمایندگان باید در تصویب فوریت آن با قاطعیت همراهی کنند تا مسیر برای تصویب این لایحه با سرعت آماده شده و این پیام را به جامعه تعلیم و تربیت کشور بدهیم که مجلس قاطعانه پشتیبان آنهاست و مطالباتشان را مورد حمایت قرار می دهد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تصویب این لایحه تبعیض بین بخش های مختلف آموزشی و اداری از بین برود، ضمن اینکه آنچه در گذشته به آن اشاره شده بود، بیشتر اجرای فصل دهم بوده تا اینکه بخواهیم به رتبه بندی معلمان بپردازیم، بنابراین لازم است این لایحه و اصلاحات کمیسیون آموزش و تحقیقات جایگزین آنها شود تا تبعیض بین مدارس دولتی و غیردولتی و اقشار مختلف فرهنگی از بین برود.

فرهنگی گفت: اراده جدی مجلس برای حمایت از جامعه فرهنگیان در رأی آنها به این لایحه آشکار می‌رود، ضمن اینکه تصویب این قانون به مطالبه دیرینه فرهنگیان کشور پاسخ می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها