فداحسین مالکی، نماینده زاهدان:

نباید جان مردم زاهدان قربانی بازی‌های سیاسی شود

فداحسین مالکی در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا و نوع جهش یافته هندی آن، گفت: نباید اجازه داد که جان شریف مردم سیستان و بلوچستان بازیچه لجبازی‌های برخی افراد و قربانی بازی‌های سیاسی شود.

نباید جان مردم زاهدان قربانی بازی‌های سیاسی شود
کد خبر: 481808
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت نسبت به شیوع ویروس مرگبار کرونای هندی در مرزهای شرقی کشور هشدار داد.

به گزاشر تسنیم، متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی، وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی


سلام علیکم

احتراماً با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش یافته کرونای هندی که عوارض بسیار شدیدتری را به همراه دارد به استحضار می‌رساند، سرایت این ویروس به کشور پاکستان و بروز مواردی از آلودگی در این کشور که مرز گسترده‌ای با کشورمان در استان سیستان و بلوچستان دارد یک خطر بسیار جدی است!

همچنین گزارشات واصله از پیداشدن مواردی از ابتلا به ویروس کرونای هندی در «ولایت جلال آباد» و «ننگرهار» کشور افغانستان خبر می‌دهند که این امر نیز بر نگرانی‌های مردم استان‌های شرقی کشور خصوصا استان سیستان و بلوچستان افزوده است.

مستحضرید که بخش‌های صعب‌العبور مرز شرقی استان سیستان و بلوچستان، به عنوان معبر ترددهای غیرمجاز بین سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان واقع شده و محدودیت‌های رسمی پایش و مسدودسازی رفت و آمدهای مرزی با وجود تلاش‌های مجاهدانه نیروهای نظامی، مرزبانی و امنیتی و تلاش مدیریت سیاسی استان ممکن است تأثیر آنچنانی از انتقال ویروس بر رفت و آمد در این مبادی غیررسمی نداشته باشد و مراحل مهم بعدیِ کنترل و مهار این ویروس منحوس را در حوزه پیشگیری و درمان، به علت بحران مدیریتی حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دچار مشکل می‌کند.

بنابراین ناگفته پیداست اگر تدبیر عاجلی صورت نگیرد، بار دیگر مردم نجیب این استان و به تبع آن مردم سراسر ایران به زودی در موج شدیدتری از این ویروس وحشی گرفتار خواهند شد.

آنچه که پیداست موج‌های پی در پی کرونا و هجوم احتمالی ویروس وحشی کرونای هندی را نمی‌توان با چند روز کار در ماه مدیریت کرد! نباید اجازه داد که جان شریف مردم سیستان و بلوچستان بازیچه لجبازی‌های برخی افراد و قربانی بازی‌های سیاسی شود!

وزیر محترم! با ادامه این روند، وقوع فاجعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان و رسیدن موج ویرانگر آن به عمق کشور قطعی است. لازم است با درک دقیق‌تری از شرایط متفاوت استان و مجاورت آن با دو کشور آسیب‌پذیر افغانستان و پاکستان و خطر بزرگی که از همین منظر کشور را تهدید می‌کند، فوراً اقدامات ویژه و مؤثری را در مهار و کنترل این ویروس مرگبار دستور کار آن وزارتخانه قرار دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها