کد خبر: 479772
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران مطرح کرد:

سرعت رسیدگی به پرونده متهمان نوجوان افزایش می‌یابد

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 29 تهران گفت: تسهیل دسترسی به وکیل تسخیری در دادسرای رسیدگی به جرایم نوجوانان و اطفال با تمهید دادسرای اطفال و موافقت دادستان تهران فراهم شد.

سرعت رسیدگی به پرونده متهمان نوجوان افزایش می‌یابد
کد خبر: 479772
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| المیرا نقی زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 29 تهران گفت: در راستای حمایت ازمتهمان نوجوان، قوانین حمایتی متعددی از جمله حق برخوردار شدن از وکیل تسخیری موضوع مواد 347 و خصوصاً ماده 415 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 مطرح شده است و دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان را مکلف نموده در صورت عدم تعیین وکیل از سوی ولی یا سرپرست قانونی، نسبت به تعیین وکیل تسخیری برای اطفال و نوجوانان اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از طولانی شدن فرایند تحقیقات مقدماتی و رعایت دادرسی عادلانه، بیان کرد: ضرورت ایجاب می کرد به جای مکاتبات متعدد در هر پرونده و درخواست وکیل از دادگستری و یا مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضاییه، روزانه به طور مستمر این وکلاء درمحل دادسرای استقرار یابند که امر دفاع از متهمان نوجوان، بدون فوت وقت صورت گیرد.

معاون دادستان ادامه داد: برای نیل به این هدف نسبت به برگزاری جلسه با ریاست مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضاییه اقدام و در نتیجه رایزنی های انجام شده توافق گردید به طور مستمر و روزانه، چند وکیل در محل دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان حضور یابند و دفاع از پرونده نوجوانان را به عهده بگیرند.

وی افزود: در همن راستا برخی از وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز هم اقدام به همکاری مستمر و قبول وکالت نوجوانان به عنوان وکیل تسخیری کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها