کد خبر: 472865
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۰۹:۵۲:۵۹
| |

کشف 1271 مورد تخلف صید و شکار در استان تهران طی سال 99

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشریح آمار تخلفات و کشفیات در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی سال 99 از برنامه‌های سال 1400 خبر داد.

کشف 1271 مورد تخلف صید و شکار در استان تهران طی سال 99
کد خبر: 472865
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۰۹:۵۲:۵۹

اعتمادآنلاین| فرهاد زندی، ضمن اشاره به لزوم برخورداری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از آموزش‌های تخصصی به‌خصوص در زمینه اطفای حریق گفت: آموزش اطفای حریق، خرید و افزایش تجهیزات اطفای حریق به‌ منظور عملکرد بهتر در زمان آتش‌سوزی از برنامه‌هایی است که برای سال 1400 ‌پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با آموزش نیروها و افزایش تجهیزات اطفای حریق می‌توانیم درصورت وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق چهارگانه به‌موقع وارد عمل شویم تا آسیب کمتری به این مناطق وارد شود و با برنامه‌ریزی صحیح از وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها ‌پیشگیری کنیم.

نیروهای ما در زمینه اطفای حریق آموزش‌هایی دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی ادامه خواهد داشت همچنین با نهادهای فعال در زمینه اطفای حریق تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم تا با همکاری بتوانیم آتش‌سوزی‌های احتمالی را به‌خوبی مدیریت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم جذب نیروی محیط‌بان در مناطق چهارگانه استان تهران اظهار کرد: اگر قانون و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه را مهیا و اعتبارات مالی لازم فراهم شود، در سال 1400 اقدام به جذب نیرو، آموزش آن‌ها و اضافه کردن نیروی سرباز به ‌پاسگاه‌های محیط‌بانی که با کمبود نیرو مواجه هستند، خواهیم کرد.

زندی درباره آمار تخلفات و کشفیات سال 99 اظهار کرد: 252 متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که از این تعداد در مجموع 118 قبضه سلاح کشف و ادوات و وسایل مربوطه کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 1271 مورد جرایم شکار و صید غیرمجاز آبزیان، ‌پرندگان و ‌پستانداران کشف شد که از این موارد شامل 23 مورد شکار ‌پستانداران، 52 مورد شکار ‌پرندگان و 1196 مورد صید آبزیان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه 201 تخلف طی سال 99 در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، گفت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به ‌پرداخت آن هستند، یک میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شده است.

زندی در ‌پایان اظهارکرد: در سال 99 مردم 76 مورد جوجه و ‌پرنده شکاری آسیب دیده که نیاز به تیمار و رها سازی داشتند را تحویل دادند که به مرکز بازپروری حیات وحش ‌پردیسان منتقل شدند تا اقدامات درمانی روی آن‌ها انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها