کد خبر: 455622
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۷:۰۲
| |

آخرین وضعیت داوطلب واکسن کرونا چگونه است؟

برخی از متخصصین نسبت به نحوه آزمایش واکسن کرونا هم انتقاد کردند، چراکه به طور کلی آزمایش واکسن باید به شکل دوسوکور انجام شود و به نیمی از داوطلبان واکسن کرونا و به نیم دیگر واکسن‌نمای کرونا تزریق شود. اما روز گذشته رسانه‌ها به طور قطعی اعلام کردند که به داوطلبان واکسن کرونا تزریق شده است.

آخرین وضعیت داوطلب واکسن کرونا چگونه است؟
کد خبر: 455622
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۷:۰۲

اعتمادآنلاین| انجام آزمایش بالینی کرونا باعث می‌شود تا عوامل تلقین یا فریب هوشیارانه در نتایج نهایی آزمایش واکسن کرونا از بین برود، موضوعی که دیروز در رسانه‌ها اعلام نشد.

محمدرضا صالحی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و یکی از سه پزشکی که در حال آزمایش این واکسن، در این رابطه می‌گوید: «این انتقادات غلط است، تجویز واکسن به شکل دوسوکور انجام شده است و نه داوطلب و نه فرد تجویز کننده خبر دارند که واکسن یا پلاسیو(دارویی بدون هیچ ماده موثر) به او تزریق شده است. به همین دلیل ممکن است به سه نفر دیروز واکسن تزریق نشده باشد. مطالعات باید طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت صورت بگیرد و از تعداد کلی 56 نفر، 12 نفر پلاسیو خواهند گرفت، ما و خود بیمار از این موضوع خبر نداریم. در دنیا هم روند به همین شکل است و حساسیت بی‌موردی در این رابطه به وجود آمده است.»

به هرحال چه زود برای واکسن کرونا جشن گرفته شده باشد و چه احتمال تزریق پلاسیو به داوطلبان روز گذشته وجود داشته باشد، پزشکان امیدوار هستند که در نهایت ساخت کوویران با موفقیت به اتمام برسد.

صالحی در این رابطه می‌گوید: «به من به عنوان آزمایش کننده با توجه به اطلاعات قبلی و اطلاعات نتایج آزمایش‌های حیوانی از این واکسن حدود 80 تا 85درصد ایمنی می‌گیریم، هرچند به دقت در حال پیگیری حال مریض‌ها هستیم تا ببینیم عوارضی از خود نشان می‌دهند یا نه، اتفاقی که خوشبختانه تا الان نیافتاده است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها