کد خبر: 428530
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۹:۳۸:۰۴
| |

معاون مالی شهرداری تهران:

پرونده باز چاه‌های فاقد پروانه در پایتخت

در نشست مشترک شهرداری تهران و شرکت های آب و فاضلاب و نیز آب استان تهران، بر تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه در پایتخت تاکید شد.

پرونده باز چاه‌های فاقد پروانه در پایتخت
کد خبر: 428530
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۹:۳۸:۰۴

اعتمادآنلاین| عبدالحمید امامی معاون مالی شهرداری تهران در نشست مشترک با شرکت آب و فاضلاب گفت: ما همانند سایر شهروندان در این شهر زندگی می کنیم، پس وظیفه داریم کیفیت زندگی شهروندان را در ابعاد مختلف ارتقاء دهیم‌.

وی بر انجام همکاری های مشترک و فی مابین تاکید کرد و عنوان کرد: سیاست‌های عمومی شهرداری تهران در وهله نخست امید بخشیدن و جلب اعتماد مردم است؛ به این معنی که ما با همکاری و با شیوه‌های رفتاری مناسب، مردم را امیدوار کنیم که اگر مشکلات به طور کامل برطرف نشده، اما کم شده‌اند و مسیر رو به پیشرفت است.

در ادامه مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در ادامه گزارشی از مجموع فعالیت های انجام شده ارائه کرد و گفت: لیست چاه هایی که برای آبیاری بوستان ها بهره برداری می شود مشخص شده است که به تفکیک داشتن و نداشتن پروانه و یا میزان آب دهی سرانه دارند مشخص شد که مقرر شد، طی تفاهم نامه ای توسط بالاترین مقام دو دستگاه اجرایی شود، ارائه کرد.

همچنین رضوی مدیر عامل آب منطقه ای تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای خود را متعهد می داند در قبال همکاری خوب شهرداری تهران، در یک پروسه زمانی مصوب در خصوص مجوز چاهای فاقد پروانه اقدام کند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه ادامه داد: طبق مجوز صادر شده از سوی وزارت نیرو، چاه‌های بدون پروانه صنعتی و خدماتی در قالب بخشنامه تخصیص و چاه‌های خانگی در قالب بخشنامه تغییر کاربری، از شبکه آب شهری به منابع آب زیر زمینی، تعیین تکلیف می‌شوند.

رضوی با تاکید بر اخطار داده شده به مالکان چاه‌ها برای مراجعه به شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: اگر چاه‌ها شاکی نداشته و یا در حریم چاه‌های دیگر قرار نگرفته باشند، مجوز آن‌ها صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 10 هزار حلقه چاه آب بدون پروانه در استان و شهر تهران شناسایی شده که 10 درصد از آن‌ها صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا 2 سال آینده 300 میلیون مترمکعب و تا 6 سال آینده 500 میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی با آب‌های سطحی جایگزین خواهد شد.

بختیاری مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران نیز اعلام کرد: پیرو جلسه و تفاهم نامه قبلی دو طرف تمامی شکایات خود شرکت از یکدیگر را پس گرفتند و همکاری کامل در برداشت میزان آب و نیز مجوزهای حفاری در حال اجراست.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، وی افزود: درباره برنامه برای آبیاری فضاهای سبز برای استفاده حد اکثری از پس آب تصفیه شده آمادگی کامل داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها