کد خبر: 644496
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۳۲:۳۶
| |

روش های نگهداری از بیت کوین برای جلوگیری از هک!

ارزهای دیجیتال جزء ارزشمندترین دارایی‌های دنیا هستند به همین جهت روز به روز به محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا تاکنون رشد چشمگیری را تجربه کرده است و یک گزینه ایدئال برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. این موضوع باعث می‌شود که هکرها از روش‌های مختلف برای هک کیف پول ارز دیجیتال و دسترسی به بیت کوین استفاده کنند.

روش های نگهداری از بیت کوین برای جلوگیری از هک!
کد خبر: 644496
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۳۲:۳۶

 برای اینکه با نحوه شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آشنا شوید، این مقاله را بخوانید. پس از خرید بیت کوین باید از بهترین روش‌ها برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کنید تا در معرض هک و کلاهبرداری قرار نگیرند. در این مقاله روش‌های نگهداری بیت کوین برای جلوگیری از هک را برای شما شرح خواهیم داد.

هک کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری امن دارایی‌های رمزنگاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیف پول‌ها علی رغم امنیت بالایی که دارند به‌طور کامل در برابر هک و کلاهبرداری در امان نیستند و احتمال هک آن‌ها وجود دارد. هکرها برای هک کیف پول ارزهای دیجیتال از روش‌های متنوعی استفاده می‌کنند. حتی با وجود این که کیف پول‌های ارز دیجیتال از تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای برای افزایش امنیت دارایی‌های کاربران استفاده می‌کنند با این حال شما باید حواس خود را کاملا جمع کنید تا در معرض خطر هک قرار نگیرید.

راه‌های افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال از امنیت بالایی برخوردارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. با این حال شما می‌توانید با یک سری راهکارها امنیت کیف پول خود را افزایش داده و خیال خود را از بابت امنیت دارایی‌ها راحت کنید.

این قضیه جزء مهم‌ترین مطالب بیت کوین به شمار می‌رود چون این دارایی ارزش بسیار زیادی دارد و باید در یک محیط امن نگهداری شود. به‌طور کلی بهترین راه‌های افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

استفاده از گذرواژه قدرتمند

برای این که بتوانید امنیت کیف پول خود را افزایش دهید و از هک شدن آن جلوگیری کنید باید به فکر یک گذرواژه قدرتمند باشید. سعی کنید رمزی بلند شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و... تنظیم کنید. در صورتی که رمز عبور شما قوی و غیرقابل تشخیص باشد احتمال هک شدن آن به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

تهیه نسخه پشتیبان از ولت

بکاپ گیری یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال به شمار می‌رود. شما باید از عبارات بازیابی کیف پول خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت خرابی سیستم یا نقص نرم‌افزاری بتوانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

فعال کردن احراز هویت دو عاملی

برای این که بتوانید امنیت کیف پول خود را افزایش دهید و از هک آن جلوگیری کنید باید احراز هویت دو عاملی را فعال کنید. این ویژگی باعث افزایش امنیت کیف پول می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. با فعالسازی این روش برای ورود به کیف پول باید یک کد مخصوص که به برنامه Google Authenticator ارسال می‌شود را وارد کنید در غیر این صورت قادر به باز کردن ولت خود نخواهید بود.

روش‌های کلاهبرداری و هک ولت ارز دیجیتال

روش‌های کلاهبرداری و هک کیف پول ارز دیجیتال

ولت‌های ارز دیجیتال در برابر هک و کلاهبرداری مصون نیستند. در حالت کلی روش مختلف برای هک ولت ارز دیجیتال وجود دارد. با شناخت این روش‌ها می‌توانید خطرات امنیتی و راه‌های به خطر افتادن امنیت ولت را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای افزایش امنیت کیف پول خود را انجام دهید. به‌طور کلی روش‌های مرسوم کلاهبرداری و هک کیف پول بیت کوین عبارت‌اند از:

حملات فیشینگ

فیشینگ به‌عنوان اصلی‌ترین روش کلاهبرداری و هک ولت ارز دیجیتال شناخته می‌شود. امروزه هکرها با ارسال پیام تقلبی از طریق ایمیل، پیامک و کیف پول‌های جعلی کاربران را به ورود اطلاعات شخصی و اطلاعات کیف پول ترغیب می‌کنند. افرادی که در دام چنین حملاتی قرار می‌گیرند دارایی‌های خود را از دست می‌دهند.

نصب کی لاگر

کی لاگر یا بدافزار یکی دیگر از روش‌هایی است که برای هک ولت ارز دیجیتال استفاده می‌شود. این بدافزارها اطلاعات خصوصی کیف پول از جمله رمز عبور، پین کد و کلمات بازیابی را ضبط کرده و در اختیار هکرها قرار دارند. به عبارت ساده‌تر کی لاگرها راه ورود هکرها به کیف پول ارز دیجیتال را باز کرده و باعث به خطر افتادن دارایی‌های کاربران می‌شوند.

هک با حمله تروجان

هکرها از حمله تروجان نیز برای هک کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. تروجان همانند کی لاگر عمل کرده و اطلاعات خصوصی شما را به سرقت می‌برد. زمانی که هکرها به اطلاعات کیف پول شما دسترسی داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند بیت کوین‌های شما را بدزدند و به کیف پول خود انتقال دهند.

لینک های مخرب

یکی از جدیدترین روش‌های کلاهبرداری و هک کیف پول ارز دیجیتال، استفاده از لینک‌های مخرب است. هکرها با ایجاد لینک‌های غیر واقعی و دادن وعده‌های دروغین کاربران را ترغیب می‌کنند که به آدرس جعلی مراجعه کنند. زمانی که کاربر وارد لینک مورد نظر شود اطلاعات شخصی او کپی شده و هکرها می‌توانند دارایی‌های کاربر را به سرقت ببرند.

راه‌های جلوگیری از هک کیف پول ارز دیجیتال

راه‌های جلوگیری از هک ولت ارز دیجیتال

همانطور که در قسمت قبل بررسی کردیم روش‌های زیادی برای هک کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. بنابراین شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که امنیت کیف پول خود را افزایش داده و از هک کیف پول بیت کوین جلوگیری کنید. در این بخش بهترین و موثرترین راه‌های جلوگیری از هک کیف پول بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از کیف پول های معتبر

اولین راه برای جلوگیری از هک کیف پول ارز دیجیتال این است که از کیف پول معتبر استفاده کنید. شما باید کیف پول‌هایی را برای نگهداری ارزهای خود انتخاب کنید که تمام تدابیر امنیتی لازم را داشته باشد. کیف پول سیف پال، لجر و ترزور بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.

نادیده گرفتن لینک های نامعتبر

همانطور که می‌دانید هکرها از لینک‌های جعلی و نامعتبر برای ترغیب کاربران و هک کیف پول آن‌ها استفاده می‌کنند. پس اگر فرد ناشناسی لینک مشکوک برای شما نفرستاد تحت هیچ شرایطی نباید روی آن کلیک کنید. این تکنیک ساده کیف پول شما را در برابر هک ایمن می‌کند و می‌توانید دارایی‌های خود را برای مدت طولانی در یک محیط امن نگهداری کنید.

نگهداری کلیدهای خصوصی در محیط آفلاین

اگر کلیدهای خصوصی کیف پول را در محیط آفلاین نگهداری کنید امنیت آن افزایش پیدا می‌کند. در واقع نگهداری آفلاین کلیدهای خصوصی امکان دسترسی هکرها به کیف پول را از بین می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با خیال راحت از دارایی‌های خود محافظت کنید.

بهترین راه نگهداری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

بهترین راه برای نگهداری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول معتبر و افزایش تدابیر امنیتی آن است. شما قبل از خرید بیت کوین باید به فکر یک کیف پول امن و تضمین‌شده باشید.

خوشبختانه کیف پول‌های سرد و گرم امن زیادی در بازار وجود دارند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید دارایی‌ها خود را در یک محیط کاملا امن نگهداری کنید. کیف پول‌های ترزور، سیف پال و لجر بهترین گزینه برای نگهداری بیت کوین به شمار می‌روند. این کیف پول‌ها از امنیت بالایی برخوردارند و تاکنون هیچ نفوذ امنیتی از آن‌ها گزارش نشده است.

خرید کیف پول‌های ذکر شده بهترین راهکار برای جلوگیری از هک کیف پول ارز دیجیتال است. ایرانیکارت به‌عنوان صرافی پیشرو ارز دیجیتال شرایط لازم برای خرید بدون کارمزد بیت کوین و همچنین بهترین کیف پول‌های بیت کوین را برای کاربران فراهم کرده است. بنابراین با استفاده از این صرافی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها