کد خبر: 402381
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۰:۲۴:۴۷
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

طرح‌های فناورانه درباره کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از حمایت از طرح‌های فناورانه کووید-19 در قالب گرنت، وام و پلتفرم خبر داد.

طرح‌های فناورانه درباره کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرد
کد خبر: 402381
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۰:۲۴:۴۷

اعتمادآنلاین| دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه بررسی طرح‌های فناورانه مرتبط با بیماری کرونا که روز گذشته در سالن شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد، گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد تا با سرعت عمل بیشتری، طرح‌های فناورانه تحلیل و تصویب شود. با توجه به سطح‌بندی طرح‌ها، حمایت‌های دانشگاه هم باید بر اساس آن مشخص شود.

وی افزود: این حمایت‌ها در قالب گرنت، وام و پلتفرم تعریف می‌شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایده‌های نو و طرح‌های فناورانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر تسریع امور، اظهار کرد: در طرح‌های فناورانه، آورده و محصول تولیدشده حائز اهمیت است، در واقع این طرح‌ها باید توانمندی‌های دانشگاه را نشان دهد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

در این جلسه طرح‌های فناورانه که دارای پروپوزال بودند، بررسی شد. این طرح‌های فناورانه شامل طرح‌هایی با موضوعاتی از جمله تشخیص کیت سریع کووید _19، تولید کیت مولتیپکس، تولید لامپ و دستگاه ضدعفونی کننده، یادآوری دارویی و سیستم نظارت بر سلامت بیماران، شناسایی آنتی‌بادی‌ها در خون بیماران مبتلا، طراحی و ساخت سامانه ضدعفونی کننده، سنتز دارو و تهیه نانو دارو، تولید نانوفیلتر و طراحی سامانه تصمیم‌یار مبتنی بر هوش مصنوعی در مبتلایان به کووید-19 بودند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این جلسه، دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، دکتر سید عباس متولیان معاون تحقیقات و فناوری، دکتر امید پورنیک رئیس مرکز رشد و نوآوری و جمعی از اعضای هیات علمی و محققان حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها