کد خبر: 276129
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

استاندار تهران:

هیچ اخلالگری برای انجام بزه نباید احساس امنیت کند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: نظارت و پایش ما باید از چنان اقتدار صلابت و جدیتی برخوردار باشد که هیچ اخلالگری احساس امنیت جهت انجام بزه و تعمیم آسیب‌های اجتماعی نداشته باشد. 

هیچ اخلالگری برای انجام بزه نباید احساس امنیت کند
کد خبر: 276129
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ انوشیروان محسنی بندپی گفت: بدون تردید اگر اقدام خوبی در سطح استان تهران در این حوزه صورت گرفته و تداوم یابد می‌تواند در کشور به عنوان پایلوت و الگوی مناسب برای سایر استان‌ها مطرح و در نهایت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور منجر شود.

سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران صبح امروز با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، اسدی دبیر این ستاد، مروستی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این شورا در محل استانداری تهران تشکیل شد.

استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و لزوم مقابله علمی با معضلات اجتماعی، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی و درمان اعتیاد با توجه به ماهیت و پیچیدگی این معضل نسخه واحدی نداشته و نیازمند رویکرد‌های تلفیقی و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بار‌ها مورد اشاره و تاکید قرار داده‌اند باید همه اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه را بر ورود پیشگیرانه سوق دهیم که هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت و هم می‌تواند در درازمدت منشاء اتفاقات موثر و درمانگران واقع شود.

استاندار تهران تاکید داشت: البته این مهم نافی این نیست که اقدامات خود را بر مقابله و درمان علمی و تخصصی این آسیب معطوف نکرده، اما اقدامات خوبی شکل گرفته و به وحدت جمعی در دستگاه‌های متولی این بخش نزدیک شده ایم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: بدون تردید اگر اقدام خوبی در سطح استان تهران در این حوزه صورت گرفته و تداوم یابد می‌تواند در کشور به عنوان پایلوت و الگوی مناسب برای سایر استان‌ها مطرح و در نهایت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور منجر شود در این بین البته شهرداری تهران نیز همکاری خوبی با دستگاه‌های متولی در این حوزه داشته و در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران وارد عمل شده است.

مقام عالی دولت در استان تهران یادآور شد: چهار منطقه شوش، مولوی، هرندی و بازار تهران وضعیت خوبی از نظر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نداشت و نقاطی که ناامنی و عدم آسایش برای ساکنین منطقه ایجاد کرده بود مورد پایش و رصد و اقدام قرار گرفته و نهاد‌هایی مانند نیروی انتظامی به خوبی در راستای رفع این آسیب‌ها در منطقه مذکور اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باید روش‌هایی که در دنیا تجربه شده و موفقیت آمیز نیز بوده است را در حوزه آسیب‌های اجتماعی نهادینه کرده و به کار بگیریم.

استاندار تهران همچنین عنوان داشت: تیم غربالگر نیز باید حوزه آسیب‌های اجتماعی را رصد کرده و هر معتاد را به مناسبت مشکلی که با آن دست به گریبان است به دستگاه‌های متولی ارجاع دهد.

مقام عالی دولت در استان تهران همچنین اظهار داشت: در ایام پایانی سال که به تعطیلات منتهی می‌شود اقدام خوبی در راستای شیفت بندی و زمان‌بندی لازم برای پیشبرد امور صورت گرفته که باید در تداوم و استمرار آن جدی و مصمم باشیم.

محسنی بندپی تاکید داشت: وقتی آمار اعتیاد بالا باشد هیچ ضمانتی برای در امان بودن فرزندان ما وجود ندارد و باید همه به صورت جدی و غیر مقطعی به حوزه مقابله علمی و تخصصی با این پدیده شوم ورود کنیم.

وی تصریح کرد: نظارت و پایش ما باید از چنان اقتدار صلابت و جدیتی برخوردار باشد که هیچ اخلالگری احساس امنیت جهت انجام بزه و تعمیم آسیب‌های اجتماعی نداشته باشد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها