کد خبر: 380642
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اعتماد عمومی نسبت به کارآمدی همه بخش‌های کشور، یکی از مسائل مهم کشور است/ باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور استفاده کنیم/ قانون‌گرایی و اجرای بدون تبعیض قانون راهکار مسائل کنونی کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور بهره ببریم. سیاست خارجی باید در خدمت توسعه کشور باشد. البته ما در عین اینکه باید از موضع عزت برخورد کنیم و بر مواضع خودمان پای بفشاریم، باید از همه فرصت‌های مناسب در صحنه بین‌المللی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

اعتماد عمومی نسبت به کارآمدی همه بخش‌های کشور، یکی از مسائل مهم کشور است/ باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور استفاده کنیم/ قانون‌گرایی و اجرای بدون تبعیض قانون راهکار مسائل کنونی کشور است
کد خبر: 380642
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به مهم‌ترین مساله کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص مهم‌ترین مسائل کشور می‌توان به 2 موضوع اشاره کرد. یک مساله، اعتماد عمومی نسبت به کارآمدی همه بخش‌های کشور است. نکته دوم هم مسائل اقتصادی به معنای عام کلمه است که بیکاری، مشکلات تولید، فساد اداری و موضوعاتی از این دست ذیل آن تعریف می‌شود.

او به راهکار مسائل کشور اشاره کرد و گفت: به طور خلاصه راه‌حل 2 مساله‌ای که عنوان کردم، قانون‌گرایی، اجرای بدون تنازل و بدون تبعیض قانون، مبارزه با فساد، شفافیت و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در کنار امکانات داخلی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور بهره ببریم. سیاست خارجی باید در خدمت توسعه کشور باشد. البته ما در عین اینکه باید از موضع عزت برخورد کنیم و بر مواضع خودمان پای بفشاریم، باید از همه فرصت‌های مناسب در صحنه بین‌المللی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

بر مبنای عقلانیت و منطق در مناسبات بین‌المللی عمل می‌کنیم

نجفی خوشرودی در جواب این پرسش که آیا می‌توانیم در حل مسائل موجود در کشور موفق باشیم گفت: به رغم تمامی چالش‌ها و فراز و نشیب‌هایی که در سطح بین‌المللی پیش رویمان قرار دارد، در مجموع با توجه به اینکه راهبرد اصلی کشور و سیاست خارجی ایران تعامل سازنده است، در مناسبات بین‌المللی بر مبنای عقلانیت و منطق عمل می کنیم. از این رو در بسیاری از اوقات موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم از حقوق‌مان دفاع کنیم.

سیاست خارجی باید در خدمت توسعه کشور باشد. البته ما در عین اینکه باید از موضع عزت برخورد کنیم و بر مواضع خودمان پای بفشاریم، باید از همه فرصت‌های مناسب در صحنه بین‌المللی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

او به پرونده‌های بین‌المللی‌ای که ایران در آنها موفق بوده اشاره کرد و توضیح داد: بعد از جنگ تحمیلی موفق شدیم اعلام کنیم که عراق آغازگر جنگ بود. در مذاکرات هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دنیا به رسمیت شناخت، اما بعد از آن به دلیل اقدامات ترامپ و آمریکایی‌ها برجام به وضعیت کنونی رسید.

این نماینده مجلس افزود: همچنین در برخی از مواقع که امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم، توانستیم از فرصت‌های بین‌المللی استفاده کنیم. در عین حال به توانمندی‌های داخلی خودمان اتکا کردیم. البته فرصت‌های بی‌بدیل دیگری هم داریم که تابع شرایط سیاسی و بین‌المللی است؛ از جمله در صنعت توریسم که باید سهم بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها