کد خبر: 617307
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۶:۴۰:۵۳
| |

برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه باید کرد؟

اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید، باید بگوییم که مسیر را درست آمده‌اید. در اینجا قصد داریم به شما بگوییم که برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه باید کرد؟

برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه باید کرد؟
کد خبر: 617307
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۶:۴۰:۵۳

افرادی که به دنبال کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هستند، معمولاً بیت کوین را به‌عنوان ارز هدف خود انتخاب می‌کنند، اما هزاران ارز دیجیتال دیگر هم در بازار وجود دارد که ارزش سرمایه‌گذاری کردن را دارند. اگر شما نحوه شروع سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را بلد باشید، به‌راحتی می‌توانید بهترین و آینده دار ترین ارزها را انتخاب و آن‌ها را خریداری کنید. برای یادگیری این موضوع، در ادامه با مطالب آموزشی سرمایه‌گذاری بیت کوین و سایز ارزهای دیجیتال همراه باشید.

مسیر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد. خرید مستقیم ارزهای دیجیتال معمولاً رایج‌ترین روش برای افزودن این پول‌های دیجیتال به سبد خرید شما است، اما وقتی می‌خواهید روی این ارزها سرمایه‌گذاری کنید، روش‌های متفاوت دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما آورده‌ایم:

-خرید مستقیم ارز دیجیتال

اولین و رایج‌ترین روش سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، خرید مستقیم آن‌ها است. در این روش شما در یک صرافی ثبت‌نام می‌کنید و ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را می‌خرید. این ارزها می‌توانند مانند بیت کوین و اتریوم محبوب و مشهور باشند یا اینکه به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشند. مثلاً خرید بیت کوین در یک صرافی ارز دیجیتال، روش خرید مستقیم به‌حساب می‌آید. درهرصورت، باید روی ارزهای دیجیتال تحقیق کنید و ارزهایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که آینده خوبی داشته باشند.

A pile of gold coinsDescription automatically generated with low confidence

-سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارز دیجیتال

اگر دوست ندارید به‌طور مستقیم ارزهای دیجیتال را خریداری کنید، می‌توانید در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. شرکت‌هایی مانند شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال یا سازندگان سخت‌افزارهای استخراج از این دسته کمپانی‌ها هستند. شرکت‌هایی مانند Robinhood Markets Inc. (HOOD) وPayPal Holdings Inc. (PYPL) از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

-سرمایه‌گذاری در صندوق‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال

اگر دو روش قبلی را برای سرمایه‌گذاری نمی‌پسندید، می‌توانید در یک صندوق متمرکز بر ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. شما می‌توانید یک صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) مانند صندوق‌های شاخص یا صندوق‌های آتی را انتخاب و سهام آن‌ها را خریداری کنید. به‌این‌ترتیب، مستقیماً ارز دیجیتال را خریداری نمی‌کنید، اما در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید.

-تبدیل‌شدن به یک ماینر یا اعتبارسنجی

شاید مستقیم‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، استخراج آن یا عمل به‌عنوان یک اعتبارسنجی در یک شبکه ارز دیجیتال باشد. استخراج‌کننده‌ها و اعتبارسنجی‌های ارزهای دیجیتال پاداش‌هایی را به‌صورت کریپتوکارنسی دریافت می‌کنند. این افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را نگهدارند یا آن‌ها را به فروش برسانند.

نحوه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

همان‌طور که گفتیم، رایج‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، خرید مستقیم آن‌ها است، اما آیا می دانید که برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه باید کرد؟ در ادامه مراحل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای شما آورده‌ایم:

۱. انتخاب صرافی ارز دیجیتال

اولین و مهم‌ترین مرحله برای خرید ارز دیجیتال، انتخاب یک صرافی معتبر است. صرافی ایرانیکارت چند سالی است که در این زمینه فعالیت دارد و ایرانی‌ها به‌راحتی می‌توانند از طریق این صرافی به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

۲. ایجاد حساب کاربری

بعد از انتخاب صرافی، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. معمولاً صرافی‌ها اطلاعات شخصی شما را برای تأیید هویتتان دریافت می‌کنند.

۳. شارژ حساب کاربری

در این مرحله، باید حساب کاربری خود را با پول فیات (مانند ریال) شارژ کنید تا بتوانید ارز دیجیتال بخرید.

۴. انتخاب ارز دیجیتال

بعد از انجام تمام مراحل قبلی، باید یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، در این حوزه مطالعه کنید و دانش خود را بالا ببرید. به‌این‌ترتیب، راحت‌تر می‌توانید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید و سود ببرید.

A picture containing stageDescription automatically generated

نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

۵. شروع سرمایه‌گذاری

بعد از اینکه یک ارز دیجیتال را برای خرید انتخاب کردید، طبق مقررات صرافی پیش بروید. ارز مورد نظر را جستجو کرده و تعداد آن را با توجه به سرمایه خود مشخص کنید تا بتوانید آن را بخرید.

۶. ذخیره ارز دیجیتال

برای ذخیره ارزهای دیجیتال، باید یک کیف پول دیجیتال هم داشته باشید. البته بعضی از صرافی‌ها به شما اجازه می‌دهند که ارزهای خود را در حساب کاربری خود نگه‌دارید، اما برای امنیت بیشتر ارزهای دیجیتال بهتر است یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری تهیه کنید تا خیالتان از بابت دارایی‌هایتان راحت باشد.

تا اینجا به شما گفتیم که برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه باید کرد، اما برای اینکه در این بازار متحمل ضررهای سنگین نشوید، باید ابتدا دانش و مهارت‌های لازم درباره ارزهای دیجیتال و معاملات در این بازار را به دست بیاورید.

ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارند و انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال هم با ریسک بالایی همراه است. بنابراین، تا زمانی که به درک دقیقی از این بازار نرسیده‌اید، بهتر است بی‌گدار به آب نزنید. همیشه بهتر است پولی که به آن نیاز ندارید را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید. شما می‌توانید سرمایه‌ای که خیلی به آن نیاز ندارید را در حساب خود در صرافی‌هایی مانند ایرانیکارت واریز کنید و برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها