کد خبر: 566672
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۰۸:۳۵:۳۶
| |

مجازات قصاص چشم برای یک زن و 2مرد

3 متهم در پرونده‌های جداگانه با درخواست شاکیان به قصاص چشم محکوم شده‌اند.

مجازات قصاص چشم برای یک زن و 2مرد
کد خبر: 566672
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۰۸:۳۵:۳۶

یک زن و 2مرد در 3پرونده جداگانه به قصاص کوری چشم محکوم شدند که این پرونده‌ها برای انجام مقدمات اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.

به گزارش همشهری، نخستین حادثه در سال90 و در یکی از شهرهای استان کرمانشاه اتفاق افتاد. متهم این پرونده زنی جوان است که در زمان حادثه با زن همسایه به‌دلیل اختلافات زیادی که داشتند درگیر شد و به‌خاطر حسادت و کینه‌ای که داشت  روی او اسید پاشید. بر اثر این حادثه زن جوان بینایی یک چشمش را از دست داد و متهم به اسیدپاشی در دادگاه به قصاص کوری چشم راست، ‌زندان و دیه محکوم شد. اگرچه با اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات حکم را تأیید کردند و قابل اجرا دانستند. به این ترتیب زن اسیدپاش در یک‌قدمی قصاص کوری چشم راست قرار گرفت و شاکی اصرار داشت تا هرچه زودتر حکم اجرا شود. اما از آنجا که در شهرستان مورد نظر، ‌شرایط اجرای حکم مهیا نبود، پرونده به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا با انجام اقدامات قانونی مقدمات اجرای حکم فراهم شود.

دومین پرونده در سال96 و در یکی از شهرهای استان فارس به جریان افتاد. در آن زمان مردی که با یکی از آشنایانش اختلاف داشت، با او درگیر شد و با چاقو ضرباتی به وی زد. یکی از ضربه‌ها منجر به کوری یکی از چشمان مرد آشنا شد و ضارب نیز به قصاص کوری چشم محکوم شد. این پرونده نیز برای رسیدگی و انجام مقدمات اجرا، به پایتخت فرستاده شد و در اختیار قاضی شعبه سوم اجرای احکام قرار گرفت. سومین پرونده نیز تفاوت زیادی با 2پرونده دیگر ندارد. فردی که محکوم به قصاص کوری چشم چپ شده در سال97 و در جریان یک درگیری با سلاح شکاری گلوله‌ای به سمت یکی از دوستانش شلیک کرده که تیر به چشم چپ وی برخورد کرده و منجر به نابینایی او شده است. به‌دنبال این اتفاق عامل تیراندازی به قصاص کوری چشم چپ محکوم شد که شاکی اصرار بر اجرای آن داشت. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به پایتخت و دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها