کد خبر: 562468
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

این بار متهم به قتل درخواست حکم قصاص کرد

مردی در جریان یک نزاع دوستش را کشت و خودش هم نابینا شد. حالا هم او درخواست قصاص چشم دارد و هم خودش با درخواست قصاص نفس مواجه است.

این بار متهم به قتل درخواست حکم قصاص کرد
کد خبر: 562468
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که در پی یک اختلاف دوستش را به قتل رسانده و چشم خودش هم کور شده است در حالی با درخواست حکم قصاص از سوی اولیای دم مواجه شد که خودش برای عامل کور شدنش درخواست قصاص کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این متهم به نام سیروس ۲ سال قبل در جریان یک درگیری خیابانی با شلیک گلوله به سمت جوانی به نام اردلان او را به قتل رساند.

متهم که بعد از قتل فرار کرده بود در بیمارستانی شناسایی و بازداشت شد.

قتل چطور اتفاق افتاد

وقتی پلیس متهم را در بیمارستان شناسایی و بازداشت کرد او اعتراف کرد اردلان را کشته است. سیروس گفت: من و اردلان با هم دوست بودیم و رفاقت‌مان به خاطر یک شوخی بچه‌گانه به هم خورده بود. ما هر جا همدیگر را می‌دیدیم درگیر می‌شدیم. روز حادثه سوار ماشین بودم که اردلان و دوستانش من را دیدند و با چماق و قمه به سمتم حمله کردند. اسلحه‌ای که مدتی بود با خودم حمل می‌کردم را درآوردم و شلیک کردم که تیر به صورت اردلان برخورد کرد. بعد هم فرار کردم. می‌خواستم با کمک دایی‌ام از کشور خارج شوم اما نشد، چون ضربه‌ای که با قمه به صورتم زده بودند باعث جراحت شدید چشمم شده بود و نمی‌شد خونریزی‌اش را بند آورد. به همین خاطر هم مجبور شدم به بیمارستان بروم و چشمم نابینا شد. بالاخره هم در همان بیمارستان بازداشت شدم.

محاکمه و شکایت متهم

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

در ادامه سیروس متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من قصد کشتن اردلان را نداشتم. ما از بچگی با هم دوست بودیم و رفاقت زیادی داشتیم، اما به خاطر یک شوخی با هم درگیر شدیم و این درگیری ادامه داشت. اردلان هر جایی من را می‌دید، حمله می‌کرد. من هم خیلی از دستش ناراحت بودم. قبل از درگیری اصلی دعوای دیگری بین ما رخ داد. من سوار ماشین شدم و فرار کردم، بعد با خودم اسلحه برداشتم چون واقعاً از جانم می‌ترسیدم. وقتی دوباره به خیابان آمدم دوستان اردلان به من حمله کردند. آنها مرا با چوب و قمه زدند و من مجبور به تیراندازی شدم. قبل از اینکه تیراندازی کنم غلام یکی از دوستان اردلان با قمه به من حمله و چشمم را مجروح کرد.

سیروس ادامه داد: من فرار کردم اما مجبور شدم خودم را به بیمارستان برسانم و آنجا دستگیر شدم. من چاره‌ای جز شلیک نداشتم و قصدم این بود که تیر هوایی بزنم اما تیر به صورت اردلان برخورد کرد.

متهم همچنین از غلام شکایت کرد و گفت: چشمم تخلیه شد و من درخواست دارم تا چشم غلام هم تخلیه و او هم قصاص شود.

دفاعیات متهم به کور کردن چشم

وقتی غلام در جایگاه حاضر شد اتهام کور کردن چشم را رد کرد و گفت: سیروس هر چه در دادگاه گفته دروغ است. این‌طور نبود که ما به او حمله کنیم و سیروس به ما حمله کرد.

متهم گفت: او به صورت مستقیم به اردلان شلیک کرد و دوستان خودش او را با قمه زدند و من اتهام را قبول ندارم.

بعد از گفته‌های هر دو متهم و وکلای آنها هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها