بزرگترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی

کره جنوبی و آمریکا علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ مبنی بر اینکه «تمرینات تهاجمی خصمانه‌» در کنار مرزهایش را تحمل نخواهد کرد، از امروز پنجشنبه یک رزمایش بزرگ با آتش واقعی را آغاز کردند.

بزرگترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
کد خبر: 614612
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۷:۰۴:۰۶

 این رزمایش که اولین مرحله از پنج دور تمرینات مشترک نظامی است و تا نیمه ماه ژوئن ادامه دارد، به مناسبت ۷۰ سالگی اتحاد نظامی سئول و واشنگتن برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که کره شمالی نیز به سنت گذشته، با آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش ایسنا، کره شمالی از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱۰۰ موشک را آزمایش کرده است و به گفته ناظران سعی دارد در کنار توسعه برنامۀ تسلیحاتی خود، از این ابزار در دیپلماسی و مذاکرات احتمالی در آینده بهره ببرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون ۱۱ رزمایش با همکاری مشترک نیروهای آمریکایی در این منطقه برگزار شده و رزمایش جاری، بزرگترین رزمایش از این دست محسوب می‌شود.

به گفتۀ مقامات این وزارتخانه، در رزمایش‌ چند مرحله‌ای امسال انواع جت‌های جنگنده رادارگریز پیشرفته، هلیکوپترهای تهاجمی، تانک‌ها و سیستم‌های پرتاب موشک از کره جنوبی و ایالات متحده استفاده می‌شود.

شمار سربازان شرکت کننده در این رزمایش هنوز اعلام نشده اما پیش از این رزمایش‌هایی با حضور ۲ هزار سرباز در این منطقه برگزار شده است.

هدف از برگزاری این رزمایش، ایجاد «قابلیت‌های بازدارندگی و واکنش» برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی گزارش شده؛ چیزی که از سوی رسانه‌های دولتی کره شمالی «تمرین جنگ با کره شمالی» توصیف شده است.

پیش از این در اوایل سال جاری میلادی، ارتش کره جنوبی و ایالات متحده بزرگترین تمرینات میدانی خود در پنج سال گذشته را نیز انجام دادند و ایالات متحده ناو هسته‌ای و هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» و بمب افکن‌های دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را برای این رزمایش به منطقه فرستاد.

در جریان نشست ماه گذشتۀ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در واشنگتن، دو طرف بر سر گام‌های بیشتر برای تقویت قابلیت‌های بازدارندگی خود از قبیل گردش دوره‌ای زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای آمریکا در سواحل کره جنوبی و تشکیل یک گروه جدید مشورتی هسته‌ای به توافق رسیدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها