کد خبر: 609967
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۰۹:۴۲:۱۷
| |

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی:

توافق آمریکا و کره‌جنوبی منجر به وخامت اوضاع امنیتی خواهد شد

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، خواهر قدرتمند رهبر کره‌شمالی گفت که توافق آمریکا – کره‌جنوبی درباره لزوم حمایت از امنیت کره‌جنوبی تنها موجب وخامت اوضاع خواهد شد.

توافق آمریکا و کره‌جنوبی منجر به وخامت اوضاع امنیتی خواهد شد
کد خبر: 609967
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۰۹:۴۲:۱۷

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، خواهر قدرتمند رهبر کره‌شمالی گفت که توافق آمریکا – کره‌جنوبی درباره لزوم حمایت از امنیت کره‌جنوبی تنها موجب وخامت اوضاع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای)، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی گفت که پیونگ‌یانگ متقاعد شده است که در نتیجه باید یک «بازدارنده جنگ هسته‌ای» را تکمیل کند. این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیانیه کیم یو جونگ اولین اظهارنظر کره‌شمالی در مورد این نشست است و نشان می‌دهد که چرخه نمایش نظامی قدرت و توسعه تسلیحات این کشور ادامه خواهد داشت.

به تازگی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی با یکدیگر دیدار کردند و ایالات متحده متعهد شد که چشم‌انداز بیشتری در مورد برنامه‌ریزی هسته‌ای خود در رابطه با هرگونه درگیری با کره‌شمالی به کره‌جنوبی ارائه دهد و این در حالیست که نگرانی از زرادخانه موشک‌ها و بمب‌های پیونگ‌یانگ در حال افزایش است.

همچنین برای اولین بار از دهه ۱۹۸۰ میلادی، یک زیردریایی مجهز به موشک بالستیک هسته‌ای نیروی دریایی آمریکا راهی کره‌جنوبی خواهد شد تا به نمایش اراده واشنگتن برای حفاظت از این کشور مقابل یک حمله احتمالی کره‌شمالی کمک کند.

به گفته خواهر کیم جونگ اون، برنامه‌های واشنگتن و سئول تنها موجب «خطر جدی بیشتر» می‌شود. در این بیانیه آمده است: این توافق منعکس‌کننده خصمانه‌ترین و تهاجمی‌ترین اقدام علیه کره‌شمالی است که تنها موجب خواهد شد تا صلح و امنیت شمال شرق آسیا و جهان در معرض خطر جدی‌تر قرار بگیرد.

او هشدار داد که تغییر در شرایط امنیتی تنها موجب می‌شود تا کشورش به سمت «اقدام قاطع‌تر» حرکت کند.

او گفت: هرچه دشمنان در برگزاری رزمایش‌های جنگ هسته‌ای مصمم‌تر باشند و هر چه سلاح‌های هسته‌ای بیشتری در مجاورت شبه‌جزیره کره مستقر کنند، نمایش حق «دفاع از خود» ما نسبت مستقیمی با آنها خواهد داشت.

کیم یو جونگ همچنین سران واشنگتن و سئول را مورد انتقاد قرار داده و به هشدار بایدن مبنی بر اینکه هرگونه حمله اتمی علیه ایالات متحده یا متحدانش منجر به پایان کار نظام پیونگ‌یانگ خواهد شد، تاخت. کیم با بیان اینکه بایدن «بیش از حد اشتباه محاسباتی دارد و به طرز غیرمسئولانه‌ای شجاع» است، این هشدار را «سخنان بیهوده از سوی شخصی که گرفتار خرفتی بر اثر پیری است» توصیف کرد.

خواهر کیم جونگ اون افزود: این ممکن است به عنوان اظهارات مزخرف از طرف شخصی که گرفتار خرفتی دوره پیری است و به هیچ وجه نمی‌تواند مسئولیت امنیت و آینده ایالات متحده را به عهده بگیرد و پیرمردی که آینده‌ای ندارد، تلقی شود و این کار برای او بسیار زیاد است که دو سال باقیمانده از دوره ریاستش را بگذراند.

او همچنین به رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اشاره کرد و او را «احمقی» خواند که «امنیت را با بی‌کفایتی خود در بحران قرار داده است.» کیم گفت: نقشه خیالی و موهوم ایالات متحده و کره‌جنوبی از این پس با موجودیت قدرتمندتر مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها