سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا:

در شرایط فوق‌العاده پیچیده دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم/ با توافق تهران و ریاض دوران پساآمریکا در منطقه شروع شده

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ما در شرایط فوق‌العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است.

در شرایط فوق‌العاده پیچیده دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم/ با توافق تهران و ریاض دوران پساآمریکا در منطقه شروع شده
کد خبر: 601818
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۰۸:۱۵:۰۰

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومان وارد میدان شد و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش نشدنی است. 

به گزارش فارس، بخش هایی از اظهارات رحیم صفوی را در ادامه می خوانید:

  • امروز خیل عظیمی از جوانان ما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آن ایام را به خاطر نمی آورند، لازم است تا شما با اجرای جهاد تبیین دستاوردها و زحماتی که برای دفاع و امنیت این کشور کشیده شده است را به جوانان بگویید. 
  • ما در شرایط فوق العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است. 
  • آنچه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تا کنون گذشته است متفاوت خواهد بود و مهم آن است که با عقلانیت و سیاست به توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است، نگاه کنیم.
  • به نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در دراز مدت مد نظر قرار دهندو به نظر من این توافق نامه به نفع دو کشور و منطقه غرب آسیا است و علیه هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست. البته طبیعی است که استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند. 
  • دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد.
  • ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.
  • امیدواریم منطقه ما با این توافقنامه به سمت امنیت و صلح پایدار حرکت کند. رهبر انقلاب از سال ۷۶ یک نگاه راهبردی به روابط ایران و عربستان داشتند و در رابطه با چین هم پیامی که رهبر انقلاب به رییس جمهور چین فرستادند موجب شروع توافقنامه ۲۵ سال ایران و چین شد. 
  • در مورد توافقنانه اخیر هم باید گفت که این توافقنامه یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.  چینی ها تصمیم دارند تا ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهانی شوند و این توافقنامه بین ایران و عربستان با وساطت چین دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود.
  • چراکه عربستان بزرگترین منبع تامین کننده نفت چین است و از طرف دیگر توافق راهبردی چین با ایران برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های ما هم یک توافق بزرگ بود. 
  • چین با یک استراتژی مشخص حوزه ژئواکونومیک خود را از دریای چین به خلیج فارس گسترش داده است. به نظر می رسد در ادامه هم چین و روسیه کمک کنند تا عربستان هم عضو سازمان همکاری شانگهای شود. این پیوند می تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند. 
  • باید به جنگ آینده توجه زیادی داشته باشید و به عامل انسانی بسیار توجه کنید چرا که برتری ما در تقویت نیروهای انسانی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها