رایزنی وزیر خارجه عراق با سفیر آمریکا در بغداد ساعاتی پس از دیدار با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه عراق ساعاتی پس از دیدار و گفت و گوها با وزیر امور خارجه ایران و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دو وزیر، الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت و با او درباره توقف مذاکرات ایران و آمریکا گفت و گو کرد.

رایزنی وزیر خارجه عراق با سفیر آمریکا در بغداد ساعاتی پس از دیدار با امیرعبداللهیان
کد خبر: 598902
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۰۸:۰۲:۱۱

فواد حسین، وزیر خارجه عراق ساعاتی پس از دیدار و گفت و گوها با وزیر امور خارجه ایران و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دو وزیر، الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت و با او درباره توقف مذاکرات ایران و آمریکا گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید می کند که در این دیدار، فواد حسین درباره نتایج سفر خود به واشنگتن و راه های پیگیری و اجرایی کردن بروندادهای این سفر و نتایج آن با رومانوسکی رایزنی و تبادل نظر کرده است.

همچنین دو طرف بر ضرورت ایجاد سازوکار مشترک درباره پیگیری نتایج سفر تاکید کردند» و «موضوع توقف گفت و گوهای ایرانی-آمریکایی را به ویژه بعد از سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به بغداد مورد گفتگو قرار دادند.

چند روز پیشتر نیز، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق به برخی رسانه ها گفت که کشورش تلاش می کند میانجیگری بین ایران و آمریکا را مطرح کند و در سفر هیات عراقی به ریاست وزیر امور خارجه عراق به واشنگتن، پرونده های امنیتی، اقتصادی و قضایای منطقه ای نیز بررسی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها