کد خبر: 598578
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خبر داد:

بررسی میانجی‌گری بغداد بین ایران و آمریکا در سفر امیرعبداللهیان به این کشور

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به سفر امروز -چهارشنبه- وزیر خارجه ایران به بغداد، گفت که مسأله میانجی‌گری عراق بین ایران و آمریکا محور اصلی رایزنی‌های وی خواهد بود.

بررسی میانجی‌گری بغداد بین ایران و آمریکا در سفر امیرعبداللهیان به این کشور
کد خبر: 598578
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۰۸:۱۰:۰۰

عامر فایز، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به سفر امروز -چهارشنبه- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به بغداد، گفت که مسأله میانجی‌گری عراق بین ایران و آمریکا محور اصلی رایزنی‌های وی خواهد بود.

 به گزارش ایلنا از میدل ایست نیوز، وی افزود که این دیدار در راستای بررسی تحولات عرصه سیاسی و اقتصادی در منطقه و جهان و نیز بررسی موضوعات مشترک میان دو کشور و ارتقاء مشارکت و همکاری‌ها در این موضوعات به ویژه موضوع نفت، انرژی، آب، امنیت، اطلاعات و غیره است.

فایز اظهار داشت که موضوع میانجی‌گری عراق میان ایران و عربستان در دستور کار این وی خواهد بود. به ویژه که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر فعلی عراق بین طرف‌های ایرانی و سعودی مقبولیت دارد.

وی افزود که عراق همچنین قادر به میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیز هست و این موضوع در گفت‌و‌گو های وزیر خارجه ایران و مقام‌های عراقی بررسی خواهد شد؛ به ویژه که این میانجی‌گری از جانب عراق به واشنگتن عرضه شد و پاسخ‌های مثبتی در پی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها