کد خبر: 597684
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۳:۴۸
| |

مصر محمد مرسی را در فهرست تروریسم قرار داد!

دادستانی مصر طی حکمی، «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق این کشور را در فهرست تروریسم قرار داد.

مصر محمد مرسی را در فهرست تروریسم قرار داد!
کد خبر: 597684
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۳:۴۸

دادستانی مصر ۱۰ تن از رهبران جنبش «اخوان المسلمین» از جمله «محمد مرسی»، رئیس‌جمهور سابق این کشور و «عصام العریان»، فرمانده درگذشته جنبش اخوان را در فهرست تروریسم قرار داده است.

به گزارش فارس، محمد مرسی درحالی در فهرست تروریسم قرار گرفته که حدود 4 سال پیش از دنیا رفت!

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، این موارد در حکم نهایی و قطعی دادگاه تجدیدنظر علیه متهمان پرونده بمب‌گذاری کاخ اتحادیه مصر که در دسامبر ۲۰۱۲ رخ داده بود، صادر شدند.

رسانه‌های عربی و آفریقایی اعلام کردند که این حکم قضایی علاوه‌بر مرسی و العریان، شامل هشت نفر دیگر هم شده است؛ «محمد البلتاجی» نماینده سابق پارلمان مصر، «اسعد الشیخه» معاون سابق رئیس جمهور، «احمد عبدالعاطی» میردفتر سابق رئیس جمهور و «ایمن هدهد»، مشاور امنیتی او، «علاء حمزه»، «محمود مکاوی عفیفی»، «عبد الحکیم اسماعیل» و «جمال صابر».

این مجازات شامل درج در لیست ممنوعیت سفر، پس گرفتن یا لغو گذرنامه یا جلوگیری از صدور یا تمدید گذرنامه جدید است. همچنین از دست دادن شرایط حُسن شهرت، رفتار لازم برای تصدی مشاغل و عدم اشتغال در مناصب دولتی، پارلمانی یا محلی و عدم انتصاب یا انعقاد قرارداد با نهادهای دولتی یا شرکت‌های بخش خصوصی یا بخش تجاری عمومی بخش‌های دیگری از این مجازات‌ها هستند.

این قانون و مجازات‌های جدید درباره متهمان یا محکومان پس از فوتشان نیز به این صورت اعمال خواهد شد که وجوه یا سایر دارایی‌های متعلق به افراد اعم از اینکه به طور کامل یا به صورت سهم در اموال مشترک قید شده باشد، توقیف خواهد شد؛ این مجازات، توقیف دارایی‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تملک این افراد است را نیز شامل می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها