کد خبر: 630531
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

ماموریت ماه‌نورد هندی با موفقیت انجام شد

آژانس فضایی هند اعلام کرد، این کشور کاوشگر ماه‌نورد خود، اولین سفینه‌ای که به قطب جنوب ماه رسید را پس از انجام آزمایشات دو هفته‌ای خاموش کرد.

ماموریت ماه‌نورد هندی با موفقیت انجام شد
کد خبر: 630531
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۰:۰۰

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در پستی درتوئیتر (X) اعلام کرد که مریخ نورد پراگیان از فضاپیمای Chandrayaan-3 در حالت خواب قرار گرفت اما با باتری های شارژ شده و گیرنده روشن بود.

به گزارش آبان‌ نیوز به نقل از بیزینس استاندارد، آژانس فضایی این کشور اعلام کرد، هند کاوشگر ماه‌نورد خود، اولین سفینه‌ای که به قطب جنوب ماه رسید را پس از انجام آزمایشات دو هفته‌ای  خاموش کرد.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) اواخر روز شنبه در پستی در X، سابقا توییتر، اعلام کرد که مریخ نورد پراگیان از فضاپیمای Chandrayaan-3 “در حالت خواب” قرار گرفت، اما با باتری های شارژ شده و گیرنده روشن بود.

“به امید بیداری موفق برای مجموعه ای دیگر از تکالیف!” ISRO گفت. در غیر این صورت، برای همیشه به عنوان سفیر قمری هند در آنجا خواهد ماند.»

هند با فرود روی ماه به ایالات متحده، چین و شوروی سابق پیوست. اندکی پس از سقوط هواپیمای لونا-۲۵ روسیه در تلاشی مشابه، با رسیدن به قطب جنوب ناهموار از آنها فراتر رفت.

فرود نرم Chandrayaan-3 پس از یک تلاش ناموفق در سال ۲۰۱۹ باعث شادی گسترده در پرجمعیت ترین کشور جهان شد. رسانه ها از این فرود به عنوان بزرگترین شاهکار علمی هند استقبال کردند.

ISRO گفت که پراگیان بیش از ۱۰۰ متر (۳۳۰ فوت) سفر کرد و وجود گوگرد، آهن، اکسیژن و سایر عناصر در ماه را تایید کرد.

اکنون هند امیدوار است کاوشگری که در روز شنبه برای مطالعه خورشید پرتاب شد، با مشاهده بادهای خورشیدی که می تواند باعث ایجاد اختلال در زمین شود که معمولاً به عنوان شفق قطبی دیده می شود.

ISRO روز یکشنبه گفت: “ماهواره سالم است” و در مدار زمین است، در حالی که برای سفر ۱.۵ میلیون کیلومتری (۹۳۰۰۰۰ مایلی) خود آماده می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها