کد خبر: 628869
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

ریزش پل راه‌آهن در هند؛ مرگ حداقل 17 نفر + ویدئو

در پی ریزش پل راه‌آهن در دست ساخت در شمال شرق هند، دستکم 17 نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

ریزش پل راه‌آهن در هند؛ مرگ حداقل 17 نفر + ویدئو
کد خبر: 628869
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۵:۰۰

در جدیدترین مورد از حوادث مرگبار مرتبط با خرابی‌های زیرساختی در هند، ۱۷ کارگر در پی ریزش پلِ در حال ساخت در شمال شرق این کشور کشته شدند. بیم آن می‌رود که تعدادی از کارگران هم گیر افتاده باشند. 

به گزارش فارس، «زورامتانگا» نخست‌وزیر ایالتی «میزورام» هند گفت حادثه امروز چهارشنبه (۲۳ اوت، اول شهریور) ریزش پل در شهر «سیرنگ» دستکم ۱۷ کشته و چند زخمی برجا گذاشته است. 

به گزارش «هندوستان تایمز»، پلیس گفته در زمان وقوع حادثه ۴۰ کارگر روی این پل که برای اتصال راه‌آهن تا شهر «آیزول» مرکز ایالت میزورام ساخته می‌شد، حضور داشتند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند که برای شرکت در نشست سران گروه بریکس در آفریقای جنوبی است در پی این حادثه تسلیت گفت. 

میزورام ایالتی تپه‌ای و کوهستانی نزدیک مرز هند با بنگلادش و میانمار است. روستاها و شهرها در این ایالت به شبکه‌ای از جاده‌های خاکی و مسیرها، بزرگراه‌ها و پل های تک‌بانده برای ارتباط متکی است. 

این حادثه مرگبار اولین مورد در ماه‌های اخیر نیست که در هند خبرساز شده است؛ کشوری که به سرعت زیرساخت‌های خود را تغییر داده و برای ارتقای شبکه حمل و نقل خود هزینه زیادی کرده است.

در ژوئن یک پل بتونی چهاربانده که در حال ساخت بر روی رودخانه «گنگ» در ایالت شرقی «بیهار» بود، در یک سال برای دومین بار فرو ریخت و سوالاتی را درباره کیفیت ساخت آن ایجاد کرد. در اکتبر هم در پی فرو ریختن و ریزش یک پل معلق در ایالت «گجرات» هند که به تازگی تعمیر شده بود، ۱۳۵ نفر جان باختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها