کد خبر: 615405
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۶:۲۰:۰۰
| |

جنگجویان باستان با چنین سلاح‌هایی می‌جنگیدند+ تصاویر

در این مطلب با تعدادی از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین سلاح‌های باستانی که اخیرا درسراسر دنیا کشف شده، آشنا خواهیم شد.

جنگجویان باستان با چنین سلاح‌هایی می‌جنگیدند+ تصاویر
کد خبر: 615405
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۶:۲۰:۰۰

در طول سال‌های اخیر تعدادی سلاح باستانی جذاب کشف شده که راوی داستان‌هایی خشونت‌بار از زندگی گذشتگان‌ است. 

چوب پرتاب متعلق به عصر یخبندان

این چوب پرتاب که حدود ۶۵ سانتی‌متر طول دارد، در آلمان یافت شد و احتمالا قدمت آن به ۳۰۰ هزار سال قبل بر می‌گردد و طبق گفته کارشناسان دانشگاه توبینگن، از آن برای زخمی کردن یا کشتن طعمه‌های کوچکی مثل خرگوش، قو و اردک استفاده می‌شده.

چوب پرتاب عصر یخبندان

شمشیر بسیار قدیمی

این شمشیر بیشتر شبیه به سلاحی متعلق به عصر برنز است تا یک شاهکار دوره قرون وسطی. این شمشیر متعلق به منطقه آناتولی و شرق ترکیه فعلی است؛ جایی که شمشیر برای اولین بار درآنجا ساخته شد.

شمشیر قدیمی جنگجویان باستان

یک دسته شمشیر زیبا

باستان‌شناسان موزه سیلزی بعد از بررسی این آثار، آنها را متعلق به عصر برنز، یعنی حدود ۳۳۰۰ سال پیش تشخیص دادند. 

۳

 

 

خنجر رومی با تزئینات فراوان

تمیز کردن و بازسازی این خنجر رومی نه ماه به طول انجامید تا مشخص شود که چه شی فلزی بی نظیری است. این خنجر رومی با تزئینات خیره‌کننده‌اش حدودا ۳۵ سانتی‌متر طول دارد و در قبر یک سرباز رومی در هالترن در محل پایگاه نظامی رومی کشف شد و متعلق به سال ۲۷ قبل از میلاد تا ۱۴ بعد از میلاد مسیح است. این خنجر یکی از معدود سلاح‌های کشف شده در این قبرستان است.

خنجر رومی

شمشیری برای زندگی بعد از مرگ

زمانی که باستان‌شناسان قبر ۱۱۰۰ ساله یک جنگجوی وایکینگ در نروژ را باز کردند، از یافتن یک خنجر در آن حیرت زده نشدند. احتمالا جنگجویی که اخیرا قبرش در نروژ کشف شده، چپ‌دست بوده که شمشیرش را در سمت راستش دفن کرده‌اند تا برای زندگی پس از مرگ آماده باشد.

۶

شمشیری در دریاچه

در قرن شانزدهم، جسد یک جنگجوی قرون وسطایی در ته دریاچه‌ای در لیتوانی قرار گرفته. نزدیک بقایای جسد او دو چاقو با دسته‌های چوبی و یک شمشیر آهنی یافت شد که به‌طرز حیرت‌آوری سالم مانده بودند.

۷

توپ قدیمی و اولیه

آنچه در پارک ملی کرکای کرواسی یافت شد، در نگاه اول شبیه یک قمقمه یا کلمن سنگین به نظر می‌رسید. اما در واقع سلاحی بود که به قرن هفدهم یا هجدهم میلادی بر می‌گردد. این ابزار یک ماچکولا است؛ نوعی خمپاره که در هنگام محاصره یک قلعه از آن استفاده می‌شده.

۸

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها