کد خبر: 606465
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۰:۱۲
| |

نیویورک‌تایمز:

اسرائیل تحت شرایطی خاص، به اوکراین سلاح مرگبار می‌فروشد

براساس اسناد محرمانه پنتاگون، اسرائیل در حال بررسی شرایطی است که بتواند «سلاح مرگبار» به اوکراین بفروشد.

اسرائیل تحت شرایطی خاص، به اوکراین سلاح مرگبار می‌فروشد
کد خبر: 606465
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۰:۱۲

نیویورک تایمز مدعی شده اسناد محرمانه پنتاگون که در هفته‌های اخیر به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است، حاوی ارزیابی شرایطی است که در آن تل آویو می‌تواند سلاح های مرگبار به اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز نوشت: یکی از اسناد طبقه بندی شده با عنوان اسرائیل، راه‌هایی برای ارائه کمک‌های مرگبار به اوکراین، حاکی از آن است که اسرائیل «احتمالاً تحت فشار فزاینده آمریکا یا کاهش محسوس» روابط خود با روسیه، ارائه کمک های مرگبار را در نظر خواهد گرفت.

در این سند آمده است که اسرائیل متعهد به تأمین اطلاعات و سامانه‌های دفاعی غیرمرگبار به اوکراین است و در عین حال تلاش می‌کند روابط خود با ایالات متحده و روسیه را متعادل کند تا آزادی عمل خود را در سوریه حفظ کند.

و در نهایت، این سند همچنین وضعیتی را ترسیم می کند که در آن روسیه از سیستم های پیشرفته دفاع هوایی علیه هواپیماهای جنگی اسرائیلی که در سوریه فعالیت می کنند استفاده کند و در نتیجه اسراییل متحمل تلفات شود، 

 در این سند همچنین تسلیحاتی که اسرائیل می‌تواند به اوکراین منتقل کند، از جمله موشک‌های زمین به هوای باراک-8 و اسپایدر و موشک هدایت شونده ضد تانک اسپایک ذکر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها