کد خبر: 615114
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۴:۵۵:۳۴
| |

قانون‌گذاری برای ممنوعیت تبعیض بر اساس « وزن» در نیویورک

شهردار نیویورک از امضای لایحه‌ای خبر داد که براساس آن تبعیض براساس قد و وزن در این شهر ممنوع می‌شود.

قانون‌گذاری برای ممنوعیت تبعیض بر اساس « وزن» در نیویورک
کد خبر: 615114
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۴:۵۵:۳۴

نیویورک به دنبال قانونی است که در آن تبعیض بر اساس قد، وزن و سایر ویژگی‌های بدنی ممنوع می‌شود.

به گزارش شفقنا، «اریک آدامز» شهردار نیویورک لایحه‌ای را امضا کرد که تبعیض بر اساس قد یا وزن افراد در زمینه شغل، مسکن و خدمات عمومی را ممنوع می‌کند. منتقدان این قانون بحث‌برانگیز می‌گویند که این قانون دریچه‌های قانونی را باز می‌کند که می‌تواند منجر به سیل شکایت‌ها شود.

کمیسیون حقوق بشر نیویورک وظیفه بررسی شکایات مطرح شده پس از معرفی این قانون را بر عهده خواهد داشت. این قانون به سایر زمینه‌های تبعیض احتمالی که در مواردی مانند نژاد، جنسیت، سن و ترجیحات جنسی نظارت می‌کند، اضافه می‌شود.

تصویب این قانون در نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران نیوجرسی و ماساچوست هم قانونی علیه تبعیض وزن در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر در ایالت میشیگان و واشنگتن نیز تبعض بر اساس ویژگی‌های بدنی ممنوع است.

گفتنی است چاقی یک مشکل رو به رشد در ایالات متحده است. در طول 20 سال قبل از مارس 2020، داده های گردآوری شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان داد که شیوع چاقی از 30٪ به تقریبا 42٪ از کل جمعیت افزایش یافته است. بر اساس مطالعه این مرکز که در سال 2021 انجام شد، حدود 9.2٪ از آمریکایی ها به شدت چاق در نظر گرفته می شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها