کد خبر: 612634
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۰۵:۰۵:۰۰
| |

افشا شد؛ جنایت خاندان علی‌اف آذربایجان علیه مردم ایران و حمایت از صدام

زمانی که حیدر علی اف در دوران حکومت شوروی بر سر کار بود، نقش بسزایی در تجهیز رژیم صدام به سلاح های وحشتناک علیه ایران داشت و در نتیجه هزاران نفر از شهروندان ایرانی تبریز، اردبیلی، زنجان و ارومیه به شهادت رسیدند. علی‌اف ازگروهک تروریستی پ ک ک نیز علیه ترکیه حمایت کرده بود.

افشا شد؛ جنایت خاندان علی‌اف آذربایجان علیه مردم ایران و حمایت از صدام
کد خبر: 612634
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۰۵:۰۵:۰۰

ترجمه گزارش مفصل شبکه سحر در مورد حمایت حیدر علی اف از جنایات صدام بر علیه مردم ایران را می‌خوانید.

حیدر علی اف در دوران حکومت شوروی سابق نقش بسزایی در تجهیز رژیم صدام به سلاح علیه ایران داشت و در نتیجه هزاران نفر از شهروندان ایرانی از تبریز، اردبیل، زنجان و ارومیه به شهادت رسیدند. 

او با حمایت از پ.ک.ک علیه ترکیه، آنها را مسلح کرد و صدها ترک را کشت.

حیدر علی اف که در 10 مه 1923 در شهر نخجوان متولد شد، در جوانی در سازمان های امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق خدمت کرد. وی پس از تحصیل تحت تأثیر ایدئولوژی شوروی بود و به سمت های رئیس بخش، رئیس اداره اطلاعات و معاون کمیته امنیت حزب کمونیست شوروی منصوب شد. 

وی در سال 1969 به عنوان دبیر اول حزب کمونیست آذربایجان، معاون شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی و بعداً به عنوان نایب رئیس این شورا مشغول به کار شد. اگرچه ادعا می شد که علی اف در این سال ها به آذربایجان خدمت کرده است، اما بر اساس واقعیات کاملاً ثابت شده که اینطور نبوده و برعکس، او همچنان در سمت خود به دنبال منافع شخصی بوده است.

علی اف که در زمان حادثه "ژانویه خونین" در سال 1990 هنوز در مسکو بود، صرفاً به درخواست مجازات مرتکبان این حادثه در سخت ترین روز مردم باکو بسنده کرد.

 او در سال 1990 به نخجوان رفت و تنها پس از استقلال به آذربایجان آمد، در آن زمان نبرد قره باغ رخ داد، و پس از رکودی که 70 سال بردگی شوروی ایجاد کرده بود، وی فرصت حضور در عرصه سیاسی کشور را یافت. 

علی اف با همه اینها، منافع خود را بالاتر از منافع مردم دانسته و همواره به دنبال فرصت برای اجرای نقشه های حیله گرانه خود بود.

 وی در دوره ریاست جمهوری از 1993 تا 2003 به دنبال تسلط نظام استبدادی بر کشورش، ایجاد شرایط برای نفوذ زیاد غرب و همچنین گشایش برای رژیم صهیونیستی در کشورش و در قفقاز بود. 

او در داخل، دیدگاهی سکولارمحور در مورد بقایای سیستم ایدئولوژیک کمونیستی شوروی و اخلاق مردم آذربایجان ایجاد کرد که باعث شد میراث او در دست بیگانگان بماند. 

مهمتر از همه اینکه حیدر علی اف، از سازمان تروریستی پ.ک.ک و همچنین از جنگ 8 ساله صدام جنایتکار علیه ایران حمایت کامل کرد و نقش تعیین کننده ای در تامین تسلیحات این رژیم ایفا کرد.

 این فرضیه که ظاهراً او اولین کسی است که استقلال آذربایجان را بازگرداند، دروغ محض است، در واقع اقدامات محمد امین رسول زاده بنیانگذار اولین جمهوری باکو با نصب مجسمه های متعدد حیدر علی اف تحت الشعاع قرار گرفته است. 

 در حال حاضر رژیم دیکتاتوری و غارتگر علی اف به بهانه صدمین سالگرد این دیکتاتوری به خیالبافی های خود ادامه می دهد.

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها