کد خبر: 609745
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۲۰:۰۹:۴۰
| |

بمب خوشه‌ای چیست و چگونه منفجر می‌شود؟+ ویدئو

بمب خوشه‌ای چیست و چگونه منفجر می‌شود؟+ ویدئو
کد خبر: 609745
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۲۰:۰۹:۴۰

بمب خوشه ای  به بمبی گفته می شود که شامل  تعداد زیادی ریز مهمات(یا مهمات انفجاری کوچکتر) است که که بعد از پرتاب بمب و شکافت شدن بمب اصلی در ارتفاع مناسب، ریز مهمات ها  جدا شده و در یک منقطه مشخص بسته به ارتفاع  شکافت شدن بمب اصلی روی زمین  پخش می شوند اگرچه به این سلاح بمب خوشه ای گفته می شود که مشخصا یک سلاح هواپرتاب است ولی امروز کلاهک های خوشه ای برای موشک و یا مهمات های توپخانه نیز وجود دارد. میزان این ریز مهمات ها و قدرت تخریب و ماموریت انها بسته به بمب و یا  سلاحی که انها ر پرتاب میکند فرق دارد

اولین بار این نازیها بودند که از بمب خوشه ای در جریان جنگ جهانی دوم استفاده کردند  که شامل تعداد مهمات کوچک  2 کیلویی گرمی  بود.

به سرعت انگلستان  و امریکا  نیز طی این جنگ از سلاح خوضه ای استفاده کردند. سلاح خوشه ای به دلیل اینکه منطقه وسیعی را پوشش میدهد تاثیر بسیار بر ضد نیروی های پیاده و یا اهداف  سبک محافظت نشده  در مناطق باز دارد ولی از انجایی  که تعداد از  ریز  مهمات های رها شده  که تعداشون بالا است ، ممکن است عمل نکنند  از این رو انها در مناطق جنگی باقی می مانند  و ممکن است بعد از جنگ برای  افراد غیر نظامی  خطر داشته باشند، استفاده از سلاح خوشه ای  در مناطق مسکونی  ممنوع است اگرچه استفاده ان بر علیه نظامیان ممنوعیت قانونی ندارد . دست کم 34 کشور از بمب خوشه ای استفاده میکنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها