خالکوبی داری؟ بیا اداره اطلاعات تا استخدام بشی

اگر خالکوبی دارید، می‌توانید درخواست دهید.

خالکوبی داری؟ بیا اداره اطلاعات تا استخدام بشی
کد خبر: 609598
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۰۴:۲۰:۰۰

برخلاف رویه پیشین که خالکوبی را برای ماموران ام‌آی۵ قدغن می‌کرد، سازمان امنیت بریتانیا جوانان با خالکوبی را جذب می‌کند

ام‌آی۵، سرویس اطلاعاتی امنیتی بریتانیا، در اعلامیه‌های استخدامی جدیدش «از شهروندان بریتانیایی که خالکوبی دارند نیز دعوت به همکاری می‌کند».

ام‌آی۵ در این آگهی استخدامی نوشت: «اگر خالکوبی دارید، می‌توانید درخواست دهید.» البته مقام‌های امنیتی بریتانیا خاطرنشان کرده‌اند که «شاید در مواردی لازم باشد خالکوبی‌ها پوشانده شوند».

کارشناسان امنیتی سال‌ها است توصیه می‌کنند به دلیل لزوم مخفی ماندن هویت ماموران، خالکوبی اقدام غلطی محسوب می‌شود که می‌تواند شناسایی آن‌ها را تسهیل کند. با این حال مقام‌های دفتر استخدامی ام‌آی۵ این هفته در یک جلسه پرسش و پاسخ اینستاگرامی، اعلام کردند که اتفاقا به دنبال جذب جوانان با خالکوبی جویای این کارند.

جاسوسان بریتانیایی که شخصیت خیالی جیمز باند به نماد آن‌ها تبدیل شده است، پیش‌تر تنها اجازه داشتند با «جوهرهای نامرئی» بدنشان را خالکوبی کنند.

سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا به جز دعوت از افراد دارای خالکوبی، به دنبال جذب بیشتر زنان و بریتانیایی‌های رنگین‌پوست و اقلیت‌های ملی و مذهبی است. در ساعات کاری متقاضیان هم انعطاف زیادی وجود خواهد داشت؛ از جمله اینکه بسیاری از کسانی که به استخدام ام‌آی۵ درمی‌آیند، می‌توانند به جای پنج روز در هفته، چهار روز به طور فشرده‌تر کار کنند.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها