هیولاهای ترسناک در سواحل هلند را ببینید+ ۴ ویدئو

کد خبر: 608577
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۵:۵۵

تئو جانسن، هنرمند معاصر آلمانی، مجسمه‌ساز، مهندس و بارزتر از هرچیزی یک رویا‌‌پرداز است. جهان درون ذهن او با قرارگرفتن درکنار دست‌های توانمندش، منجر به خلق مجسمه‌های پویای بی‌‌بدیل و نفس‌گیری شده است که در سواحل هلند پرسه می‌زنند.

تئو جانسن، در سال ۱۹۹۰، دست به خلق مجسمه‌های متحرکی زد که مستقل و خودبه‌خود حرکت می‌کردند و عموما نیروی محرکه‌شان توسط باد تامین می‌شد. او این آثار را "دیوهای ساحلی" می‌نامد.

این مجسمه‌های خیره‌کننده مرز کشید شده میان هنر و مهندسی را محو می‌کنند.

 

 

حرکت این مخلوقات مهیج در کرانه‌ی دریا، تداعی‌گر حرکت حیوانات زنده است. آنها از لوله‌های pvc، چوب، بادبان‌های پارچه‌ای و بست‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند. در واقع متریالی که در این آثار استفاده می‌شود همواره بهبود بخشیده شده و به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا به وقت رها شدن در ماسه‌های ساحلی یا در محیط‌های مختلفی که جانسن انتخاب می‌کند، عملکرد بهتری داشته باشند.

 

 

 

بعضی از حیوانات جانسن به حدی پیشرفته‌اند که حتی در غیاب باد نیز فشار هوا را در خود ذخیره می‌کنند و از آن برای حرکت رو به جلو‌ استفاده می‌کنند.

 

 

جانسن همیشه به این موضوع اشاره کرده است که نمیداند خودش را یک هنرمند بنامد یا یک مهندس، شاید هم چیزی بین این دو است.

 

 

دیو‌های ساحلی او در سراسر جهان- مونیخ، لندن، تایپه، مادرید، توکیو، سئول- در فستیوال‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند. برای جانسن تفاوتی ندارد که آثارش در موزه‌های هنری به نمایش گذاشته شود و یا در جشنواره‌های علمی دیده شود. آثار او در هردو درخشیده است.

او امیدوار است در آینده از هوش مصنوعی برای استقلال هرچه بیشتر دیوهای‌ساحلی‌اش بهره بگیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها