کد خبر: 607437
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۳۵:۲۸
| |

آلمان با دوران هسته‌ای خداحافظی کرد

آلمان درحالی با دوران اتمی خداحافظی می‌کند که می‌خواهد خود را از سوخت‌های فسیلی دور کند و بحران انرژی ناشی از جنگ در اوکراین را مدیریت کند.

آلمان با دوران هسته‌ای خداحافظی کرد
کد خبر: 607437
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۳۵:۲۸

 آلمان سه رآکتور هسته‌ای آخر خود را روز شنبه خاموش می‌کند و از وابستگی به انرژی اتمی خارج می‌شود. تصمیم چنین خروجی در کشوری با یک جنبش قدرتمند ضد هسته‌ای، که به دلیل نگرانی‌های ماندگار از درگیری جنگ سرد و بلایای اتمی مانند چرنوبیل در اوکراین، برانگیخته شد،

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ آلمان درحالی با دوران اتمی خداحافظی می‌کند که می‌خواهد خود را از سوخت‌های فسیلی دور کند و بحران انرژی ناشی از جنگ در اوکراین را مدیریت نماید.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در حال افزایش سرمایه گذاری در انرژی اتمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود هستند، آلمان در حال پایان دادن به عصر هسته ای خود است. بزرگترین اقتصاد اروپا از سال 2002 به دنبال پشت سر گذاشتن انرژی هسته ای بوده است، اما این خروج تدریجی توسط آنگلا مرکل صدراعظم سابق در سال 2011 پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما در ژاپن تسریع شد.

وزیر اقتصاد آلمان به مردم این کشور اطمینان داد: دولت با پر کردن ذخایر گاز و ایجاد زیرساخت های جدید برای واردات گاز طبیعی مایع برای پر کردن شکاف عرضه شده توسط روسیه وضعیت انرژی را تحت کنترل دارد.

نخست وزیر آلمان هم خواستار نصب 4 تا 5 توربین بادی در روز در این کشور شده تا انرژی پاک بیشتری برای مردم تولید شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها