کد خبر: 606499
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۸:۴۳:۳۲
| |

شخصیت شما بر اساس نحوه کلیک کردن لو می‌رود!

شخصیت شما بر اساس نحوه کلیک کردن لو می‌رود!
کد خبر: 606499
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۸:۴۳:۳۲

آیا می‌توان بر اساس نحوه کلیک کردن و حرکت موس، شخصیت یک کاربر را پیش‌بینی کرد؟ به نظر می‌رسد چنین چیزی امکان‌پذیر است و چندین پژوهش نشان داده می‌توان برخی صفات شخصیتی کاربران را از طریق آن شناسایی کرد!

حالات درونی ما روی حرکات فیزیکی‌مان تاثیر می‌گذارند. برای مثلا وقتی منتظر لود شدن یک صفحه هستیم، چه رفتاری از خودمان نشان می‌دهیم؟ آیا حوصله‌مان سر می‌رود و بی‌هدف کلیک می‌کنیم یا بدون حرکت صبر می‌کنیم؟ 

آیا در زمان مطالعه یک مطلب با موس روی پاراگراف‌ها حرکت می‌کنیم یا بخش‌های مهم آنها انتخاب می‌کنیم؟ یا خیلی سریع اسکرول کرده و به سرعت بین تب‌ها جابجا می‌شویم؟

آیا هنگامی که مشغول مشاهده تصاویر دوستان‌مان هستیم، موس‌مان را روی چهره افرادی می‌بریم که از آنها خوش‌مان می‌آید؟

یک پژوهش نشان داده هر چه تعداد کلیک‌های کاربر در یک صفحه بیشتر باشد به این معنی‌ است که به محتوای آن علاقه بیشتری دارد. یک بررسی دیگر هم نشان داده افرادی که سریع و پشت سر هم کلیک می‌کنند، معمولا دقت‌شان پایین است و در کارها ممکن است اشتباه بیشتری داشته باشند.

حتی فرم‌های کپچای تصویری هم می‌توانند برای شخصیت‌شناسی افراد مورد استفاده قرار بگیرند: شخصیت کاربری که به سرعت گزینه‌ها را انتخاب می‌کند اما دچار اشتباه می‌شود، با شخصیت کاربری که با آرامش و دقت عمل می‌کند متفاوت است.

در یک پژوهش جالب تصاویری شبیه کپچا به افراد نشان داده شد و از آنها خواستند در آن شرکت کنند.

محققان بر اساس کلیک‌ها و حرکات موس شخصیت آنها را پیش‌بینی کردند. سپس یک تست شخصیت‌شناسی استاندارد از آنها گرفته شد و معلوم شده پیش‌بینی اولیه با نتایج تست استاندارد همخوانی دارد!

احتمالا تا به حال کلیک‌کردن به‌نظرتان یک عمل ساده و بدون اهمیت بوده. اما با دانستن این موضوع و اضافه کردن این نکته که سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به راحتی می‌توانند حرکات و کلیک‌های شما را تحت نظر بگیرند، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها