کد خبر: 605878
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۰۵:۰۵:۰۰
| |

ماجرای عروس هلندی انگلیسی داعش

ماجرای عروس هلندی انگلیسی داعش
کد خبر: 605878
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۰۵:۰۵:۰۰

یکی از کاربران توییتر درباره عروس داعش نوشت:

بیاید داستان شمیمه بگم، عروس داعش رو براتون بگم. البته داستان نیست، واقعیه. «شمیمه بگم» با اصالت بنگلادشی و متولد بریتانیا در سن ۱۵ سالگی با دوستاش از مدرسه فرار میکنه و از طریق ترکیه میره سوریه که به داعش بپیونده و جهاد نکاح به جا بیاره. ۱۰ روز بعد از رسیدن با یه داعشی هلندی به اسم یاگو ریدیجک که مسلمون شده بوده ازدواج می‌کنه و ۳ تا بچه هم برای شوهر داعشی‌ش میاره که همه می‌میرن. 

اما شمیمه صرفا همسر یه داعشی نبوده. اون دختران دیگه رو هم به عضویت داعش تشویق میکنه، کلاشینکف حمل می‌کرده و طرفدار حجاب سختگیرانه برای زنان بود.روزنامه تلگراف به نقل از یه فعال ضدداعش عنوان کرده که شمیمه بمب‌ها رو طوری به جلیقه‌های انتحاری می‌دوخته که امکان جدا کردنشون بدون منفجر کردنشون ممکن نباشه. 

به هر حال داعش تا حدی منحل میشه و در سال ۲۰۱۹ شمیمه با بچه سومش که هنوز زنده بود در یک کمپ در شمال سوریه پیدا میشه و میگه که میخواد برگرده انگلستان  و بچه‌ش رو اونجا بزرگ کنه. 

البته از پیوستن به داعش نادم نبود و می‌گفت گردن زدن آدما ناراحتش نمی‌کرده چون خلاف قوانین اسلام عمل می‌کردن. فقط معتقد بود چون فساد و سرکوب بین داعشی‌ها زیاد شده بود حقشون نبوده پیروز بشن. خلاصه که دادگاهی تو انگلستان برگزار میشه تا ببینن بهش اجازه بدن برگرده به انگستان یا نه که «ساجد جاوید» وزیر کشور وقت بریتانیا به دلیل خطر شمیمه بگم برای مردم بریتانیا میگه که نات اُنلی نباید برگرده بات آلسو تابعیت بریتانیا رو از شمیمه بگیرن و بره با همون تابعیت بنگلادشی‌ش. 

بنگلادش هم با توجه به سیاست «عدم تسامح در برابر تروریسم» گفت  اگه شمیمه پاش رو بذاره تو بنگلادش اعدام در انتظارشه. 

 

عع

شوهر شمیمه هم از ته زندان‌های سوریه پیام داد که میخوام بعد از آزادی با زنم برم به زادگاهم هلند که هلند هم گفت شرمنده داداچ! این وسط بچه سوم شمیمه که به بهانه‌ش می‌خواست برگرده بریتانیا تو همون اردوگاه شمال سوریه مرد. خانواده شمیمه هم به خاطر عدم ندامت شمیمه از پیوستن به داعش ازش حمایت نکردن. 

شمیمه هم قهر کرد که اصلا من بیخود با رسانه‌ها مصاحبه کردم و بریتانیا از من سواستفاده کرده و من رو کرده آینه عبرت ملتش. با این حال دولت بریتانیا کمک‌های قانونی و وکیل در اختیار شمیمه قرار داد تا برای برگردوندن تابعیت بریتانیاییش تلاش کنه و در پلاکتها

دادگاه‌ها اعتراض کنه. با این حال تا الان دولت بریتانیا بهش تابعیت و اجازه برگشت نداده و شمیمه هم همچنان در اردوگاه تشریف دارن و گفته که به این رأی اعتراض خواهد کرد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها