کد خبر: 605612
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۲۰:۳۷:۵۶
| |

اطلاعات عراق: کشته شدن یکی از خطرناکترین اعضای داعش در سوریه

اطلاعات عراق از هلاکت یکی از اعضای برجسته داعش در سوریه که نیروهای آمریکایی قبلا ادعا می‌کردند او را کشته‌اند، خبر داد.

اطلاعات عراق: کشته شدن یکی از خطرناکترین اعضای داعش در سوریه
کد خبر: 605612
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۲۰:۳۷:۵۶

 سرویس اطلاعات عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق شده است خالد عید احمد الجبوری سرکرده داعش را در سوریه به هلاکت برساند؛ در حالی که فرماندهی مرکزی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که خالد الجبوری بر اثر یک حمله کشته شده است.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده که یکی از خطرناک‌ترین اعضای داعش در ادلب سوریه هدف قرار گرفت و کشته شد.

دستگاه اطلاعاتی عراق افزود: «خالد عاید احمد الجبوری» با نام «یعقوب المهاجر»، یکی از خطرناک ترین عناصر عضو داعش بود که با حکم قضایی صادره از قاضی دستگاه ذی ربط در استان ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

الجبوری قبلا از اعضای گروه تروریستی القاعده بود که بعدا به داعش پیوست و جایگاه‌های مهمی در این گروه تروریستی مثل مسئول نظامی عملیات های خارج از استان نینوا و مسئول امنیتی شرق و شمال نینوا بر عهده داشته است و گفته می‌شود که اخیرا قصد انجام عملیات تروریستی در اروپا را داشته است.

از سوی دیگر، پیشتر فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که خالد عاید احمد الجبوری یکی از سرکردگان داعش در بمباران نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شد.

فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای فرماندهی مرکزی حمله یک جانبه را در سوریه انجام دادند که در آن خالد عاید احمد الجبوری، یکی از فرماندهان ارشد (داعش) در ۳ آوریل کشته شد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها