کد خبر: 602990
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۵:۳۵:۰۰
| |

ملکه بچه‌دزد پوتین کیست؟+ عکس

لووا-بلوا، رئیس کمیسیون حقوق کودکان روسیه، بیش از ۱۷ هزار کودک اوکراینی بدون سرپرست را از مناطق تحت اشغال روس‌ها به زور و غیرقانونی منتقل کرده است.

ملکه بچه‌دزد پوتین کیست؟+ عکس
کد خبر: 602990
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۵:۳۵:۰۰

به جز پوتین، دادگاه کیفری بین المللی لاهه، حکم بازداشت ماریا لووا-بلوا را نیز صادر کرد. او در کمیسیون حقوق کودکان روسیه، نقش مهمی در ربودن ۱۷٠٠٠ کودک اوکراینی ایفا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، لووا-بلوا  معلم گیتار در مدارس موسیقی کودکان بود تا این که در سال ۲۰۱۹ به حزب روسیه متحد پیوست. او کارت شناسایی خود را از دیمیتری مدودف تحویل گرفت و در سال ۲۰۲۰ فرماندار منتخب استان پنزا شد.

در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه،  لووا-بلوا را به عنوان کمیسر فدرال حقوق کودکان منصوب کرد.

 

م

 

او متهم به نظارت بر دزدی و آدم‌ربایی کودکان اوکراینی پس از حمله روسیه به اوکراین است. ماریا لووا-بلووا با افتخار اعلام کرده بود یکی از کودکان ماریوپل را به فرزندی گرفته است. 

در ماه فوریه، سی‌ان‌ان گزارش داد که لووا-بلوا در بازدید از مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین ادامه می‌دهد و کودکان اوکراینی را به روسیه می‌فرستد. جایی که خانواده‌های روسی آنها را به فرزندخواندگی می‌پذیرند. بر اساس این گزارش، پوتین به لووا-بلوا اجازه داده است تا «اقدامات لازم» را برای بازیابی کودکان بدون سرپرست در سرزمین‌های اوکراین که به طور غیرقانونی به روسیه الحاق شده است، از جمله زاپوریژژیا، خرسون، لوهانسک و دونتسک انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها