کد خبر: 650329
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۲۱:۳۵:۰۱
| |

همزمان با سفر استانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان

۲۶۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شد

همزمان با سفر استانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان ۲۶۰ کیلومتر جاده روستایی در این استان به بهره‌برداری رسید.همزمان با سفر استانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان ۲۶۰ کیلومتر جاده روستایی در این استان به بهره‌برداری رسید.

۲۶۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شد
کد خبر: 650329
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۲۱:۳۵:۰۱

آخرین خبر نوشت: در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان، یکی از بزرگترین پروژه‌های توسعه راه‌های کشور در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید. همچنین ۷۵۲ کیلومتر پروژه راه‌سازی که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان انجام شده، به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه‌ها شامل ۴۹۲ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های روستایی و احداث بیش از ۲۶۰ کیلومتر راه‌ روستایی جدید است.

پروژه ای که حسین رییسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از آن به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس آن را گامی ستودنی از دولت برای خدمت رسانی به مردم نامید.

در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ همزمان با دور اول سفر استانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، به استان هرمزگان، ساخت و احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی به تصویب هیئت دولت رسید. یکی از بزرگترین چالش های استان هرمزگان از دیرباز عدم دسترسی بسیاری از روستاهای این استان به راه های آسفالته شهری بود، به‌طوری که بسیاری از روستاهای منطقه بشاگرد حتی تا دهه های اخیر در محرومیت شدید به سر می بردند. به همین دلیل یکی بزرگترین خواسته های مردم استان از دولت در دور نخست سفرهای استانی، توسعه جاده های روستایی بود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ماه های پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ موفق شد ۴۱۶ کیلومتر راه روستایی جدید در استان هرمزگان افتتاح کند که بیش از میزان تصویب شده بود و در مقایسه با میزان اقدامات انجام شده در طول سال‌های گذشته رشد چشمگیری یافته است.

بخش مهم این توسعه راه های روستایی در شهرستان بشاگرد به وقوع پیوسته است. منطقه خشک با زمستان های سرد و تابستان های طاقت فرسا که مردمانش سال ها به دلیل این عدم دسترسی از بسیاری از امکانات و خدمات زندگی نوین شهری محروم بوده اند. در دو سال و نیم اخیر در زمینه توسعه راه های این منطقه اقدامات مهم عمرانی در به وقوع پیوسته و تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است که این میزان تا پایان سال به ۱۲۲ کیلومتر خواهد رسید؛ این در حالی است که کل راه‌های روستایی ساخته شده در شهرستان بشاگرد پیش از این تنها ۱۳۲ کیلومتر بوده است. لازم به ذکر است که در دولت سیزدهم احداث و آسفالت راه های روستایی رشد ۹۲ درصدی داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها