کد خبر: 629987
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۵:۱۱
| |

مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس:

در نظامی که ولی فقیه خلبان آن است حداکثر شأنیت رئیس جمهوری کمک خلبانی است/ خلبان مسیر را تعیین می‌کند و کمک خلبان باید تبعیت کند

مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس معتقد است «ولی فقیه نمی‌تواند تابع نظر روسای جمهوری شود. اگر این تبعیت انفاق نیفتد دود این مسیری که کج می‌رود در چشم مردم می‌رود.»

در نظامی که ولی فقیه خلبان آن است حداکثر شأنیت رئیس جمهوری کمک خلبانی است/ خلبان مسیر را تعیین می‌کند و کمک خلبان باید تبعیت کند
کد خبر: 629987
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۵:۱۱

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است «نظام می‌دانست که بنی صدر فرار می‌کند».

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای شهریورماه گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دنیا دو قطبی بود؛ پیروزی انقلاب اسلامی این قطب بندی را به هم زد و دشمنان شرقی و غربی احساس خطر کردند.

او افزود: یکی از اقدامات مهم دشمن برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی یا اضمحلال حاکمیت دینی ساماندهی ترورها، تخریب ها و انفجارها بود؛ در این زمینه گروهک‌های مزدوری در سرتاسر کشور ایجاد و تمام استان‌های مرزی کشور را ناامن کردند. 

این نماینده مجلس گفت: امروز ممکن است تحت تأثیر جریانات ضد انقلاب خارج نشین، فضای مجازی تحت القائات دشمنان ما متاثر از مشکلات داخلی نظیر مشکلات معیشتی هر از چندگاهی اجتماع، تظاهرات یا آشوبی مثل فتنه ۸۸، آبان ۹۸ یا فتنه اخیر کشف حجاب اتفاق بیفتد.

ذوالنوری گفت: برخی فکر می‌کنند بعد از این اتفاقات انقلاب به پایان رسیده است و انقلاب و اسلام و نظام رفت و تمام شد و ممکن است وحشت به آنها دست دهد اما این افراد اگر از تاریخ پرفراز و نشیب بیش از چهل ساله انقلاب اطلاع داشته باشند، می‌دانند نظامی که ریشه در اعتقادات و باورهای اعتقادی مردم دارد، بیدی نیست که با این بادهای دشمن ساخته بلرزد و نگران شود.

ذوالنوری با اشاره به عزل بنی صدر از سوی مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۶۰ عنوان کرد: عزل یا استعفای یک رئیس جمهوری یا مرگ غیر طبیعی او در یک نظام سیاسی ممکن است آشوب‌ها و تزلزل‌هایی را به دنبال داشته باشد؛ در شرایطی که بنی صدری که جامعه را دو قطبی کرده بود و جریان انقلاب نیز با رهنمود امام خمینی (ره) در سکوت قرار داشت، مجلس شورای اسلامی عدم کفایت سیاسی رئیس جمهوری را تصویب کرد؛ این اتفاق باعث شد که جریان نفاق، فداییان خلق و برخی گروه‌های همراه حوادث ۳۰ و ۳۱ تیر را در تهران رقم بزنند.

نماینده مردم قم اضافه کرد: در دوران داغی اصلاحات برای ارائه گزارشی نزد آیت‌الله فاضل لنکرانی رفتم و اشاره‌ای داشتم به اوضاع بد اصلاحات که باید اقدامی انجام داد؛ ایشان خاطره‌ای تعریف کرد و گفت که «در دوران بنی صدر ما همین حسی را داشتیم که امروز شما دارید»

ذوالنوری با بیان اینکه «نظام می‌دانست که بنی صدر فرار می‌کند و برای فرار او میدان داد» اظهار کرد: اگرچه به صورت نمایشی دو هواپیما از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به قصد بازگرداندن هواپیمای بنی صدر به پرواز درآمدند اما نظام به بنی صدر برای رفتن میدان داد چراکه وقتی بنی صدر رفت هرچه از حیثیت، سابقه و محبوبیت را داشت با خود برد.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولی فقیه به عنوان جایگاه خلبان برای هواپیما است، گفت: در نظامی که ولی فقیه خلبان آن است، حداکثر شأنیت رئیس جمهوری کمک خلبانی است؛ خلبان مسیر را تعیین می‌کند و کمک خلبان باید تبعیت کند؛ او نمی‌تواند مسیر را کج کند و خلاف اراده خلبان مسیر دیگری را انتخاب کند و خلبان نمی‌تواند تصمیم نظر کمک خلبان شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «ولی فقیه نمی‌تواند تابع نظر روسای جمهوری شود»، ادامه داد: در جایگاه کارشناسی و مشورت همه مسئولان حرف خود را می‌زنند اما تصمیم گیری و مسئولی با ولی فقیه است و او نمی‌تواند خلاف تشخیص و علم خود که حجت شرعی اوست از یک رئیس جمهوری تبعیت کند بلکه این رئیس جمهور است که باید تبعیت کند و اگر این تبعیت انفاق نیفتد دود این مسیری که کج می‌رود در چشم مردم می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بعضی جاها تحریم‌ها را دور زده‌ایم که خوب است اما راه چاره نیست، بعضی جاها تحریم‌ها را خنثی کردیم و دست خود را با خودکفایی از زیر سنگ تحریم‌ها بیرون کشیدیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

    خلبان یک نفر بود و پسرش هم خلبانی بلده و میاد ....

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها