کد خبر: 625168
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۵:۴۱
| |

یک هتل چگونه می‌تواند تخلف کند؟

آیا تا‌به‌حال با تخلفاتی در هتل محل اقامت خود روبه‌رو شده‌اید؟ چه تخلفاتی شما را آزار می‌دهد؟ چگونه باید با تخلفات برخورد کنیم؟ در این‌مقاله می‌خواهیم تعدادی از تخلفات هتل‌ را بررسی کنیم.

یک هتل چگونه می‌تواند تخلف کند؟
کد خبر: 625168
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۵:۴۱

اگر دوست دارید به یزد بروید یا قرار است هتل یزد را رزرو کنید یا اصلا در دیگر شهر‌‌ها هتل رزرو کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. اگر دوست دارید دوستان و آشنایان شما هم سفر خوبی را تجربه کنند، حتما این‌مطلب را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

یزد یکی از شهر‌های توریستی و دیدنی ایران است. مسافران زیادی برای تفریح و تماشای جاذبه‌های بی‌نظیر یزد با تور یا به‌صورت شخصی به آن سفر می‌کنند. یزد شهری جهانی است و گردشگران زیادی آن را می‌شناسند. معماری و خانه‌های سنتی یزد شهرت جهانی دارند و اهالی هنر ممکن است روز‌ها به تماشای برخی آثار دیدنی یزد بنشینند.

امکانات خوبی هم در شهر برای مسافران فراهم شده تا آن‌ها بتوانند از اقامت خود لذت برده و بهترین استفاده را داشته باشند. هتل‌های لوکس، سنتی و واحد‌های اقامتی متنوعی در هستند که به بهترین شکل از مسافران پذیرایی می‌کنند. اما میان همه خدمت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای که برای مسافران وجود دارد، ممکن است تخلفاتی هم از هتل‌ها رخ دهد که این موضوعی همگانی است و ممکن است در ایران یا خارج از کشور رخ دهد. در این‌‍‌مقاله می‌خواهیم برخی از تخلفات هتل‌ها را نام‌برده و توضیحی درباره آن‌ها بیان کنیم. شما باید این‌موارد را بشناسید و در صورت مشاهده، اقدامی صحیح انجام دهید.

گران‌فروشی

گران‌فروشی یکی از اولین تخلفاتی است که ممکن است در بسیاری از هتل‌ها دیده شود. معمولا نرخ رزرو اتاق‌های مختلف به هتل‌ها اعلام می‌شود، اما برخی هتل‌ها ممکن است راه‌های دیگری برای این‌موضوع برای خود داشته باشند. مسافران بهتر است برای رزرو هتل از سایت‌ها و شرکت‌های معتبر مانند سایت علی بابا اقدام کنند. استفاده از سایت علی بابا به شما کمک می‌کند، قیمت رزرو انواع اتاق‌ها و خدمات آن‌ها را قبل از سفر ببینید و چیزی برای شما ابهام نداشته باشد. ممکن است هتل برخی خدمات را بعد از اقامت در لیست هزینه‌های شما وارد کند. بهتر است قبل از استفاده از هر‌گونه خدمات و امکانات اضافی هتل، حتما صریح و مشخص درباره هزینه‌های آن سوال کنید. عدم آگاهی مسافران می‌تواند هزینه‌های اضافی بی‌معنی زیادی برای آن‌ها داشته باشد.

اگر تخلفی برای گران‌فروشی در هتل دیدید، بهتر است با شماره‌تلفن‌های اداره کل میراث‌فرهنگی یا نهاد‌های نظارتی دیگر تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید.

یکسان نبودن اتاق با چیزی که رزرو کرده‌اید

هر‌چند با رزرو اینترنتی مسافران اطلاعات دقیقی از هتل و واحد اقامتی خود دارند، اما ممکن است برخی هتل‌ها تخلفاتی برای این‌موضوع داشته باشند. برخی هتل‌ها هنگام مراجعه مسافران ادعا می‌کنند که اتاق شما به هر‍‌دلیلی در دسترس نیست و بهتر است در واحد دیگری اقامت داشته باشید. هنگام مواجهه با این‌نوع تخلفات حتما کنترل کنید که واحد شما امکانات و خدمات مشابه یا بهتری از آن‌چه شما رزرو کرده‌اید داشته باشد. همچنین برای تغییر اتاق نباید هتل از شما مبلغ اضافی بگیرد. اگر چنین مشکلی با اتاق خود در هتل داشتید، سریعا با سایت یا شرکتی که رزرو را از طریق آن انجام داده‌اید، تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید. سایت علی بابا با پشتیبانی 24‌ساعته یکی از بهترین گزینه‌‎ها برای رزرو هتل و پیگیری است.

دریافت مبلغ اضافی برای خدمات

یکی دیگر از تخلفات برخی هتل‌ها دریافت مبلغ اضافی برای خدماتی است که از قبل مبلغ آن‌ها را دریافت کرده‌اند. اگر از سایت علی بابا هتل خود را  رزرو کرده باشید، اطلاعات و جزئیات کاملی از امکانات به شما داده می‌شود. شما برای دریافت خدماتی که قبلا روی رزرو هزینه آن‌ها را پرداخت کرده‌اید، نباید مبلغ اضافه بپردازید. هنگام بروز چنین مشکلی نیز بهتر است با سایت رزرو هتل تماس بگیرید.

تمیز نبودن اتاق‌ها

یکی از تخلفات هتل‌ها ممکن است به نظافت و برخی خدمات جانبی ارتباط پیدا کند. هتل‌ها معمولا باید برخی موارد را بعد از تخلیه اتاق برای مسافران بعدی شسته یا عوض کنند. برای کاهش هزینه‌ها ممکن است یک هتل این‌کار را به‌درستی انجام ندهد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، حتما محترمانه از پذیرش هتل بخواهید که خدمات لازم را برای شما انجام دهند. در بیشتر موارد با اطلاعی ساده چنین مشکلاتی حل می‌شوند و شما می‌توانید اقامتی بی‌نظیر را تجربه کنید. یکی از مهم‌ترین موارد هنگام مراجعه به هتل این است که هیچ‌چیز را مبهم باقی نگذارید.

اجبار برای دریافت برخی خدمات اضافی

برخی مسافران با برخورد‌هایی در هتل‌ها مواجه شده‌اند که آن‌ها را به خرید و دریافت بعضی خدمات مجبور کرده‌اند. مثلا این‌که هتل شما را به صرف حداقل یک وعده غذایی در رستوران هتل اجبار کند. یکی از مزایای رزرو آنلاین از طریق سایت‌های معتبر این است که شما هزینه را از طریق آن‌ها می‌پردازید. شما برای دریافت خدمات اضافی اجباری ندارید. اگر چنین چیزی از شما خواسته شد، حتما آن را با مدیریت هتل و در مراحل بعدی با نهاد‌های نظارتی مطرح کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها