کد خبر: 623518
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۲۰:۱۵:۰۱
| |

با هتل های یزد، از لوکس تا ارزان آشنا شوید

یزد، مرواریدی در کویر و یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار در دل تاریخ کهن ایران است. یزد، به هزارتویی از خانه‌ها و کوچه‌های خشتی معروف بوده که جا‌های دیدنی و قدیمی بسیاری را در خود جای داده است.

با هتل های یزد، از لوکس تا ارزان آشنا شوید
کد خبر: 623518
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۲۰:۱۵:۰۱

 مسجد جامع یزد، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌آباد، برج ساعت مارکار، مقبره سید رکن‌الدین، زندان اسکندر، باغ صدری، مجموعه خان و البته مجموعه امیرچخماق از مکان‌ها و بنا‌های قدیمی مهم گردشگری یزد هستند؛ از این رو سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آثار شگفت‌انگیز هنر ایرانی به این شهر می‌آیند. اقامت در یکی از هتل‌های سنتی و زیبای شهر یزد می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی در سفر شما باشد. در اینجا بهترین هتل های یزد را معرفی می‌کنیم که دارای سبک معماری منحصربه‌فرد و تاریخی هستند.

هتل های معروف یزد کدام‌اند؟

شهر یزد به خاطر جاذبه‌های گردشگری حیرت‌انگیز مانند آب انبار‌ها، بادگیر‌ها، آتشکده زرتشتیان و صنایع دستی مختلف، همچنین شیرینی‌های محلی خوشمزه نظیر باقلوا و قطاب شهرت دارد؛ به همین دلیل بسیاری از ایرانیان و غیرایرانی‌ها، دوست دارند برای دیدن معماری بومی مناطق کویری و خرید سوغاتی به این شهر سفر کنند. از این رو هتل‌های متنوعی برای رفاه حال گردشگران در یزد ساخته شده که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

1- هتل پارسیان صفاییه یزد

هتل لوکس صفاییه، از بهترین و قدیمی‌ترین هتل های یزد، تنها هتل 5 ستاره این شهر محسوب می‌شود. این هتل به‌عنوان یک شگفتی تاریخی از دو بخش هتل باغ و هتل مدرن تشکیل شده است. هتل پارسیان صفاییه در محله صفاییه نزدیک میدان ابوذر و خیابان تیمسار فلاحی قرار دارد.

بخش جدیدتر هتل با ۳ طبقه و ۱۰۵ اتاق و سوئیت، در سال 1386 در ورودی مجموعه احداث شد؛ اما بخش قدیمی آن که به هتل باغ معروف شده با ۴۶ ویلا، در سال 1335 شروع به فعالیت کرده و در سال 1392 به‌صورت کامل بازسازی شده است. سالن همایش، مرکز خرید، سالن بدنسازی، کافی‌شاپ، کافی‌نت، فضای سبز، تاکسی سرویس، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ اختصاصی، خشک‌شویی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی، استخر روباز، رستوران‌های سنتی و فضای باز از امکانات این هتل بی‌نظیر هستند.

2- هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ مشیر الممالک، در اصل یک باغ قدیمی از دوران قاجار بوده که پس از بازسازی به یک هتل سنتی 4 ستاره تبدیل شده است. این هتل با وسعت ۱۳۰۰ متر در سال 1382 به‌عنوان اولین هتل باغ ایرانی به بهره‌برداری رسید. اتاق‌های قدیمی، معماری سنتی و اصیل ایرانی، سقف تزیینی، نقاشی‌های دیواری و آب‌نماهای زیبا به شما کمک می‌کند تا پس از یک روز گشت‌وگذار در شهر باشکوه یزد، استراحتی عالی داشته باشید.

محوطه زیبای باغ در کنار درختان کهن و نهر آب از جاذبه‌های این هتل باغ است. هتل مشیر الممالک در کنار ظاهر سنتی خود، امکانات رفاهی بی‌نظیری مانند اینترنت بی‌سیم، کافی‌نت، تاکسی سرویس، چایخانه سنتی، سالن کنفرانس، خشک‌شویی، کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ رایگان را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

3- هتل سنتی داد یزد

هتل 4 ستاره داد از بهترین هتل های یزد با سبک معماری سنتی و طاق‌های کشیده است. با اقامت در این هتل، می‌توانید بعد از ظهر‌ها روی نیمکت‌های داخل حیاط نشسته و در هنگام نوشیدن چای از منظره غروب آفتاب لذت ببرید. از طرفی رستوران بام هتل داد با انواع غذا‌های خوشمزه ایرانی و فرنگی در محیطی زیبا و دلنشین با چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر خشتی یزد، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

هتل سنتی داد با ۴ طبقه و ۸۸ واحد اقامتی در کنار ظاهر سنتی خود، امکانات رفاهی نظیر سالن همایش، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، کافی‌شاپ، کافی‌نت، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی و رستوران‌های سنتی و فضای باز دارد.

4- هتل فهادان یزد

هتل 4 ستاره فهادان، حدود 200 سال قدمت داشته و به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. از ساختمان این هتل در سال‌های قبل به‌عنوان دفتر کنسولگری کشور‌های آلمان و فرانسه استفاده می‌شد. هتل فهادان، ۲۹ اتاق و در حدود ۷۰ تخت داشته که به خاطر اتاق‌های سلطنتی‌اش معروف شده است.

هتل زیبای فهادان یزد، اولین هتل موزه ایران است. ساختمان هتل با سبک معماری سنتی خود از 3 حیاط اصلی، عمارت کلاه‌فرنگی، بادگیر‌های زیبا، چاه‌خانه، سراب، نارنجستان، تالار بزرگ، هشتی، دربند و پشت‌بام بزرگ با چشم‌انداز زیبا با بافت تاریخی یزد تشکیل شده است.

5- هتل ارگ جدید یزد

یکی از هتل‌های جدید شهر یزد که در سال 1393 با سبک معماری باستانی و در حومه شهر بنا شده، هتل 4 ستاره ارگ جدید است. این هتل در 3 طبقه و با 150 اتاق در منطقه خوش آب و هوای صفاییه یزد قرار دارد. موقعیت جغرافیایی هتل ارگ جدید به‌گونه‌ای بوده که چشم‌اندازی زیبا به رشته کوه شیرکوه دارد.

از طرفی نمای کاهگلی و آجری این هتل باشکوه، تداعی‌کننده معماری اصیل ایرانی است. سالن کنفرانس، سالن عروسی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن صبحانه‌خوری و پارکینگ اختصاصی از امکانات لوکس هتل ارگ جدید است. جاذبه تاریخی دخمه و برج سکوت، فرودگاه و راه‌آهن یزد در نزدیکی هتل قرار دارد.

از کجا رزرو هتل های یزد را انجام دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید، یزد یکی از شناخته‌شده‌ترین شهر‌های کویری ایران بوده که به‌عنوان اولین شهر خشتی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است. اقامت در یکی از هتل های یزد شما را با زندگی در شهر‌های کویری آشنا می‌کند.

برای رزرو آنلاین هتل و خرید بلیط هواپیما ارزان، به فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت به‌آسانی می‌توانید امکانات هتل‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و با انتخاب بازه زمانی موردنظرتان، محل اقامت خود را رزرو کنید. نظر شما در مورد شهر یزد و هتل‌های آن چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها