کد خبر: 616454
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۸:۱۴:۱۵
| |

معرفی انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربردهای آن

تبلیغات و بازاریابی یک نیاز اساسی برای هر کسب و کاری است که می خواهد در دنیای پر رقابت امروز و تورم بازار دوام بیاورد. روش های تبلیغاتی مختلفی برای جذب مشتری بیشتر وجود دارد که یکی از بهترین آنها انواع تابلوهای تبلیغاتی است.

معرفی انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربردهای آن
کد خبر: 616454
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۸:۱۴:۱۵

بسته به نیاز و بودجه کسب و کار خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این تابلوها می‌توانند به شکل‌های مختلفی طراحی و در مکان‌های گوناگون نصب شوند.

انواع تابلو های تبلیغاتی

با پیشرفت تکنولوژی، ساخت انواع تابلو تبلیغاتی با روش ها، رنگ ها، طرح ها و نورپردازی های جذاب و متنوع برای کاربردهای مختلف انجام می شود. در این مقاله، به معرفی انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی می‌پردازیم.

1- تابلوهای پشت بامی

تابلوهای پشت بامی، تابلوهایی هستند که بر روی پشت بام‌های ساختمان‌ها نصب می‌شوند. جنس این پنل ها از موادی مانند فلز، پلاستیک یا چلنیوم است. برای شکیل تر شدن این نمونه تابلوها طراحان از نورپردازی LED کمک می گیرند.

تابلوهای روی پشت بام به دلیل موقعیت مکانی بالا باعث می شوند تا اطلاعات و آگاهی عمومی مردم از برند، محصول یا خدماتی که ارائه می شود افزایش یابد. جنس این تابلوها به گونه ای انتخاب شده تا زمانی که در برابر نور خورشید و شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرند مقاومت بیشتری داشته باشند.

2- تابلو فلکسی

تخته فلکسی یا تخته چاپ فلکسی نوعی تابلو تبلیغاتی است که از موادی مانند فیلم پلیمری و پارچه پلی استر ساخته می شود. چاپ این تابلوها در روی پارچه و فیلم پلیمری مرغوب است و برای نمایش تصاویر و متن های تبلیغاتی از نور ال ای دی یا نور فلورسنت استفاده می کنند.

پرطرفدارترین بیلبوردها مانند تابلوهای فلکسی به خاطر ظاهر زیبا، تنوع بالا، قابلیت فرم دهی و قابلیت تغییر نمایشگر مورد پسند بیشتر خریداران قرار گرفت. علاوه بر این، پنل های فلکسی به دلیل وزن سبک، نصب آسان و همچنین مقاومت در برابر آب و هوا، مقاومت در برابر نور خورشید و نگهداری راحت طرفداران زیادی دارد.

تابلوهای فلکسی در انواع مختلف از جمله تابلوهای داخلی و خارجی، تابلوهای بزرگ و کوچک، تابلوهای دو طرفه و تک طرفه، تابلوهای چهار طرفه و تابلوهای ضد آب و روکش دار برای تحمل شرایط آب و هوایی سخت موجود می باشند. همچنین، تابلوهای فلکسی با قابلیت نورپردازی بالا در شب نیز بسیار جذاب هستند.

3- تابلو پانچی

در دنیای پیشرفته امروزی، یکی از مهم ترین راه های تبلیغات و جذب مشتری به برند مغازه ها و مشاغل، شرکت ها و موسسات، استفاده از تابلو است.

تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که یکی از آنها تابلو پانچی است. تابلو پانچی، تابلویی است که در آن از پلاک‌های فلزی با نقوش و فرم‌های خاص استفاده می‌شود. این تابلوها بسیار مقاوم بوده و ماندگاری زیادی دارند. معمولاً این نمونه در فضاهای باز مانند پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شوند.

پانل های پانچی در رنگ های مختلف و طرح های زیبا توسط طراحان و سازندگان تابلو ساخته شده و در انواع مختلفی در بازار می توان آن ها را تهیه کرد.

4- تابلو چلنیوم

یکی از بهترین و پرکاربردترین بیلبوردها بدون شک تابلو چلنیوم است. در ساخت پانل های چلنیوم از حروف برجسته استفاده می شود. پانل های چلنیوم قابلیت نورپردازی نیز دارند. کیفیت و مقاومت این مدل پنل بسیار خوب است. به خاطر همین این مدل در بین خریداران محبوبیت زیادی دارد. حروف برجسته به کار رفته در پنل های چلنیوم در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب دقت کنید تا طرح شما با برند یا خدمات شما هماهنگ باشد.

ساخت تابلو چلنیوم

5- تابلو پولکی

تابلو پولکی، تابلویی است که در آن از پلاک‌های پلی کربناتی استفاده می‌شود. این تابلوها بسیار سبک و مقاوم هستند و به دلیل قابلیت شفافیت بالا، برای نصب در مکان‌هایی با دید خاص، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، تابلوهای پولکی با قابلیت چاپ بالا، به راحتی می‌توانند در طرح‌ها و لوگوهای مختلف طراحی شوند.

6- تابلو سه بعدی وکیوم

تابلو سه بعدی وکیوم، تابلویی است که در آن از پلاستیک سخت با قابلیت انعطاف پذیری بالا استفاده می‌شود. این تابلوها اشکال و طرح‌های مختلفی به طراح ها می دهند.

تابلو سه بعدی وکیوم از پلکسی گلاس به صورت اتوماتیک و با کمک حرارت ساخته شده است. پس از ساخت حروف، الگوی کار را با دستگاه CNC برش داده و در دستگاه وکیوم قرار می دهند.

7- تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی، تابلویی است که در آن از ال ای دی با قابلیت نورپردازی بالا استفاده می‌شود. این تابلوها با طراحی‌های خاص و جذاب، به شکلی شبیه به تابلوهای نمایشی غربی طراحی می‌شوند. تابلوهای لاسوگاسی برای نصب در مکان‌هایی مانند مراکز خرید، تالارها و فضاهای عمومی بسیار کاربرد دارند.

8- تابلو رینگی

تابلو رینگی، تابلویی است که در آن از چراغ‌های ال ای دی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. کیفیت صفحه فلزی حلقه در تابلو رینگی کاملاً به مواد اولیه آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر فلز از کیفیت خوبی برخوردار باشد، پانل عمر و دوام بسیار بالایی خواهد داشت. این تابلوها با قابلیت نورپردازی بالا و رنگ‌های جذاب در مکان‌هایی مانند مراکز خرید، تالارها و فضاهای عمومی نصب می شوند.

9- تابلو لایت باکس

امروزه با استفاده از تکنولوژی های روز و ورود تجهیزات پیشرفته در صنعت تابلوسازی، تابلوهای تبلیغاتی زیبایی با نورپردازی و جلوه های رنگی ایجاد می شود و تنوع تابلوهای تبلیغاتی به حدی افزایش یافته است که هنگام سفارش تابلو برای مغازه یا شرکت دچار سردرگمی می شویم. تابلو لایت باکس، تابلویی است که در آن از ال ای دی و پلاستیک شفاف استفاده می‌شود. لایت باکس نوعی بیلبورد است که می تواند به صورت مستقل آویزان کرد و یا در روی دیوار نصب نمود.

لایت باکس ها هم در داخل و هم در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند و مناسب ترین نوع آن برای فضای بیرونی لایت باکس پارچه ای است.

10- تابلو حروف برجسته سه بعدی

تابلو حروف برجسته سه بعدی، یکی از جذاب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی است که معمولا از موادی مانند فلز، پلاستیک یا چوب ساخته می‌شود. در این تابلوها، حروف و نام کسب و کار به صورت برجسته و سه بعدی طراحی و با اعمال فشار وکیوم شکل داده می‌شود. تابلوهای حروف برجسته سه بعدی برای نمایش نام و عنوان کسب و کار در مکان‌هایی که دید خوبی دارند نصب می شود.

11- تابلو پیکسلی

تابلوهای پیکسلی از ال ای دی با نورپردازی بالا تشکیل شده‌اند که با استفاده از پیکسل‌های ال ای دی، تصاویر و پیام‌های متحرک طراحی می‌شوند. تابلوهای پیکسلی را که حاوی نمایش پیام‌ های تبلیغاتی و اعلانی است بیشتر می توان در مکان‌ های پر رفت و آمد دید.

12- تابلو ال ای دی

تابلو ال ای دی، تابلویی است که در آن از چراغ‌های ال ای دی با قابلیت نورپردازی بالا استفاده می‌شود. این تابلوها با انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای نصب در مکان‌هایی مانند مراکز خرید، تالارها و فضاهای عمومی کاربرد زیادی دارند.

13- تابلو فلزی

تابلوهای فلزی از پلاک‌های فلزی با نقوش و فرم‌های خاص ساخته می‌شوند. این تابلوهای بسیار مقاوم، ماندگاری بالا دارند و معمولاً در فضاهای باز مانند پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شوند.

14- تابلو نئون پلاستیک

تابلوهای نئون پلاستیک، تابلویی با پلاستیک قابلیت نورپردازی بالا هستند. در این تابلوها، با استفاده از نئون، نام‌ها و پیام‌های متحرک طراحی می‌شوند. تابلوهای نئون پلاستیک در مکان هایی که ازدحام جمعیت زیاد است باید نصب کرد.

خصوصیات تابلوهای تبلیغاتی

همانطور که می دانید یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده از بیلبورد و تابلو است. با این تابلوها می توانید به راحتی نام برند و خدماتی را که ارائه می دهید تبلیغ کنید. یکی از نکات مهم در طراحی تابلوهای تبلیغاتی کیفیت و مقاومت بالا این تابلوها است.

همچنین باید به رنگ و طرح بیلبوردها توجه کافی داشته باشید. به همین دلیل بهتر است طرحی که انتخاب می کنید هماهنگی خاصی با برند یا خدمات شما داشته باشد. انواع تابلوهای تبلیغاتی شامل دندانه دار، پلاستیکی، فلزی، برجسته و ... است. این مدل تابلوها را می توانید به راحتی در هر مکانی استفاده کنید. همچنین برای خرید این محصول بهتر است به بهترین مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.

خصوصیات تابلوهای تبلیغاتی

قیمت انواع تابلوهای تبلیغاتی

قیمت انواع تابلوهای تبلیغاتی بستگی به متریال مورد استفاده، اندازه، طراحی و تکنولوژی با هم فرق می کند. به عنوان مثال تابلوهای نئون و ال ای دی به دلیل تکنولوژی پیشرفته معمولا گرانتر از سایر تابلوهای تبلیغاتی هستند. همچنین قیمت تابلوهای های فولادی و کامپوزیت بسته به کیفیت و کمیت متریال استفاده شده متفاوت است.

به طور کلی، قیمت بیلبوردها بسته به نوع، اندازه و طراحی می تواند از چند صد هزار تا چندین میلیون متغیر باشد. برای دریافت قیمت دقیق، بهتر است با گروه صنعتی کسا تماس گرفته و از کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

سخن آخر

مهم است که در انتخاب تابلوی تبلیغاتی مناسب برای کسب‌ و کار خود، به نوع تبلیغاتی که می‌خواهید ارائه دهید و جایگاه و محل نصب تابلو دقت کنید. همچنین، با توجه به بودجه خود تابلویی انتخاب کنید که برای تبلیغات کسب‌ و کارتان بیشترین کاربرد را داشته باشد. گروه صنعتی کسا ، سازنده انواع تابلو تبلیغاتی جهت مشاوره رایگان در خدمت مشتریان گرامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها