کد خبر: 661132
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ۰۹:۳۵:۳۳
| |

استقلال و پرسپولیس در تقابل با فانوس به دستان/ «دوئل برای قهرمانی» در ایستگاه ۲۸

طبق برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ سه هفته پایانی مسابقات هر چهار روز یک بار انجام می شود.

استقلال و پرسپولیس در تقابل با فانوس به دستان/ «دوئل برای قهرمانی»  در ایستگاه ۲۸
کد خبر: 661132
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ۰۹:۳۵:۳۳

برنامه بازی‌های لیگ با‌توجه به ماجرای بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه به تعویق افتاد و حالا قرار است هفته بیست و هشتم لیگ برتر در روز جمعه (فردا) چهارم خردادماه و به طور همزمان برگزار شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، طبق برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ سه هفته پایانی مسابقات هر چهار روز یک بار انجام می‌شود و دوازدهم همین ماه تکلیف قهرمان بازی ها مشخص خواهد شد. اما استقلال یا پرسپولیس کدام تیم فاتح بیست و یکمین‌ دوره لیگ می‌شوند؟

در جدول آبی‌ها یک امتیاز بیشتر از قرمزها دارند و فرمان ماندن در صدر و نهایتا  رسیدن به قهرمانی در دستان جواد نکونام است با این حال از قدیم گفتند زمین دراز است و توپ گرد! در دنیای فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. مثال فراوان داریم اما یکی از آن همین اولین دوره از بازی های لیگ برتر در سال ۸۰ است.

فوتبالدوستان کشورمان به یاد دارند که استقلال در انزلی مقابل ملوان فقط یک امتیاز می‌خواست تا قهرمان شود اما این پرسپولیس بود که با یک برد مقابل فجرسپاسی از شکست غیرمنتظره استقلال نهایت استفاده را برد و قهرمان شد. آیا تاریخ تکرار می شود یا استقلالی ها از آن بازی به قدر کافی درس گرفتند؟ هیچ چیز مشخص نیست!

اما در ادامه به بازی های این هفته پرسپولیس و استقلال در مقابل استقلال خوزستان و نساجی مازندران و همین طور برنامه سایر بازی ها پراختیم که در زیر می خوانید. توضیح اینکه  جدال بین ملوان و مس که تقابل اندیشه‌های تارتار و نویدکیا است  و همین طور گل‌گهر و آلومینیوم که در فینال جام حذفی هم احتمال تقابل‌شان با یکدیگر وجود دارد از مسابقات این‌هفته است.

استقلال برای قهرمانی و نساجی برای بقا

جایگاه نساجی با آن همه هوادار خونگرم  و استعدادهای تاب مازنی در رتبه سیزدهم جدول نیست. با این حال شرایط برای این تیم که در  فصل پیش یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم بود خوب پیش نرفت تا حالا فقط سه امتیاز بیشتر از دو تیم چهاردهم و پانزدهم جدول و 5 امتیاز با قعر فاصله داشته باشد. شاگردان ساکت الهامی می‌دانند سه بازی باقی مانده و 9 امتیاز دست نخورده می‌تواند جایگاه‌های‌شان را به کلی تغییر بدهد. با این حال نساجی در پایان فصل در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن هم به جایگاه تک رقمی بازی‌ها نمی‌رسد اما فعلا همین که سقوط نکنند هم برای طرفداران این در این فصل کافی است.

در سمت مقابل، استقلال فقط برای کسب هر سه امتیاز بازی پا به ورزشگاه وطنی می‌گذارد. نکونام و تیمش به هیچ نتیجه‌ای به جز کسب سه امتیاز رضایت نمی‌دهند تا گام بلندی به سمت قهرمانی بردارند‌. اتفاقی که با آمادگی بالای بازیکنان این تیم به خصوص بلانکو و ماشاریپوف، دو ستاره خارجی آبی‌ها چندان دور از ذهن نیست‌. بازی رفت این دو تیم با نتیجه سه بر یک به سود استقلال به پایان رسید. بهترین خاطره تیم مازنی مقابل استقلال به برتری در فینال جام حذفی سال ۱۴۰۱ برمی گردد. برتری که در ضربات پنالتی به دست آمد اما آبی‌ها در لیگ و از سال ۹۶ یا مقابل نساجی پیروز شدند یا مساوی کردند‌ بنابراین آمار کاملا به نفع استقلال است.

پرسپولیس صدر را می خواهد و استقلال خوزستان فرار از قعر

پرسپولیسی‌ها عصر جمعه جسم‌شان در آزادی است اما ذهن‌شان در وطنی. شاگردان اوسمار ویرا  در صورت پیروزی در برابر استقلال خوزستان فقط یک لغزش استقلال تهران را می‌خواهند تا جای این تیم را در صدر جدول تصاحب کنند. البته پیروزی مقابل استقلال خوزستان برد آسانی نخواهد بود چون این تیم هم برای بقا می‌جنگد و نمی‌خواهد فرصت ماندن در لیگ برتر را به همین راحتی از دست بدهد‌. بازی رفت این دو تیم به مساوی کشیده شد. بازی که در آن پرسپولیسی‌ها فرصت‌های زیادی را از دست دادند وگرنه الان چشم انتظار کسب نتیجه از نساجی یا تیم دیگر در برابر استقلال نبودند. استقلال خوزستان هم اگر  در تمام بازی‌ها مثل بازی رفت مقابل پرسپولیس پرانگیزه ظاهر می‌شد الان شرایطش فرق

می کرد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که استقلال خوزستان برای کسب یک تک امتیاز غنیمت‌گونه وارد آزادی می‌شود و امیدوار می‌ماند به اینکه استقلال بتواند به خاطر صدرنشینی‌ خودش هم که شده نساجی را شکست بدهد. حمله در آزادی مقابل پرسپولیس هجومی اوسمار قطعا می‌تواند اوضاع را برای شاگردان پورموسوی بسیار سخت کند.

نقطه سیاه جدول ما این است که سه تیم خوزستانی برای بقا می‌جنگند! تیم‌های پرطرفدار جنوبی که قربانی سوءمدیریت شدند. اما استقلال خوزستان می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند. آنها عصر جمعه می‌توانند به همنام تهرانی در راه قهرمانی کمک کند و خودشان را هم در لیگ نگه دارند؟ باید صبر کرد. برنامه کامل بازی‌های فردای لیگ به شرح زیر است:

جمعه ۴ خرداد

پیکان تهران - تراکتور تبریز - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه تختی انزلی

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - هوادار تهران - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

صنعت  نفت آبادان - شمس اذر قزوین - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه تختی آبادان

فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان  - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها